۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶

امام جمعه مشهد:

جدایی دین از سیاست سخن غلطی است

جدایی دین از سیاست سخن غلطی است

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: جریان های داخلی که به دنبال جدایی دین از سیاست هستند مسیر اشتباهی را طی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر یکشنبه در مراسم سالروز شهادت امام باقر(ع) که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: سیاست ما جدای از موضوعات دینی نیست و کسانی که دم از این موضوع می زنند باید بدانند اسلام بر رابطه قوی بین دین وسیاست تاکید دارد.

وی افزود: در حال حاضر ما با دو دسته افراد در جامعه سروکار داریم که عده ای دین ندارند و در موضوعات سیاسی به حوزه دین توجهی نکرده و اقدامات خود را جدای از تعالیم این حوزه به انجام می رسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دسته دوم افرادی هستند که نماز می خوانند و روزه می گیرند و به انجام موضوعات دینی توجه دارند اما به سیاست به عنوان تکلیف دینی توجهی ندارند. 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: هر دو این جریان ها از نظر اسلام قابل قبول نیستند و به عبارتی مخالف سنت و سیره پیامبر گرامی اسلام عمل می کنند که نباید اینگونه باشد زیرا بین دین و سیاست رابطه تنگاتنگی وجود دارد و نمی شود یکی را نادیده گرفت. 

علم الهدی با اشاره به دوران زندگی امام باقر(ع) خاطرنشان کرد: ایشان در زمان حیات بابرکت خود به دنبال اقدامات مسلحانه علیه حاکمان ظالم وقت نبودند بلکه قیام ایشان فرهنگی بود و اقداماتی که در این حوزه به انجام رساندند موجب خشم حکومت وقت شده و ایشان را به شهادت رساندند. 

وی گفت: باید بدانیم بهترین الگو زندگی که موجب سعدت دنیوی و اخروی ما می شود، ائمه اطهار(ع) هستند که باید در تمام مراحل زندگی این بزرگواران را ملاک عمل خود قرار دهیم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد:در دوران زندگانی باقرالعلوم(ع) بنی امیه توان، اقتدار و اعتبار خود را از دست داده بود. مردم در انتظار حرکتی انقلابی و قیامی سیاسی بودند تا نظام اموی را ساقط کنند.

علم الهدی با بیان اینکه امام باقر(ع) انقلاب فرهنگی را در جامعه نشر و گسترش دادند، بیان کرد: باقرالعلوم(ع) فعالیت فرهنگی را بر فعالیت‌های سیاسی ترجیح دادند و تلاش کردند تا افکار مردم را بیدار و آگاه کنند.

وی  تاکید کرد: دلیل اینکه امام پنجم شیعیان از ضعف و ناتوانی بنی‌امیه برای ایجاد انقلاب سیاسی و تغییر رژیم استفاده نکردند این بود که ذهن‌های مردم در آن زمان آمادگی پذیرش این رویداد مهم را نداشت، چرا که آنها رهبری دینی و سیاسی را از یک‌دیگر جدا می‌دانستند.

کد خبر 4378943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha