۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵

کتابخانه محمد دانش‌پژوه به مرکز دائره المعارف اسلامی اهدا شد

کتابخانه محمد دانش‌پژوه به مرکز دائره المعارف اسلامی اهدا شد

کتابخانه اختصاصی دکتر محمد دانش‌پژوه به کتابخانه مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی انتقال کتابخانه‌های شخصی چهره‌هایی مانند محمدجواد حجتی‌کرمانی، مهدی روشن‌ضمیر، علینقی منزوی، عنایت‌الله رضا، جواد حدیدی، ایرج افشار، عبدالحسین زرین‌کوب، منوچهر ستوده، احمد منزوی، احمد اقتداری، علی پایا، همایون صنعتی‌زاده، شاهرخ مسکوب، محمدکاظم موسوی بجنوردی، نصرالله پورجوادی، اکبر ایرانی، فتح‌الله مجتبایی، حمید مولانا، حسن کامشاد، فریدون آدمیت، قمر آریان و ... به مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، مجموعه دیگری از گنجینه‌های ارزشمند خاندان‌های علمی و فرهنگی کشور به کتابخانه این مرکز افزوده شد.

کتابخانه اختصاصی روانشاد دکتر محمد دانش‌پژوه، پزشک فقید و فرزند روانشاد محمدتقی دانش‌پژوه با موافقت و همراهی پروانه قوامی همسر وی به این مجموعه اهدا شد و در ردیف یکصد و چهل و پنجمین مجموعه‌ای قرارر گرفت که با اهدا به کتابخانه مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، به جمع مجموعه‌های اهدائی افزوده شده است.

بر اساس این گزارش، بنا بر وصیت زنده‌یاد دانش‌پژوه، این مجموعه در کنار گنجینه ایرج افشار قرار خواهد گرفت. این اقدام به پاس و یاد دوستی صمیمانه خود او و دوستی دیرین پدرش محمدتقی دانش‌پژوه با ایرج افشار صورت گرفته است.

کد خبر 4378975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha