۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵

دبیر جشنواره سفره بنفش بیرجندی‌ها:

بزرگترین سفره بنفش ایران در بیرجند برپا می‌شود

بزرگترین سفره بنفش ایران در بیرجند برپا می‌شود

بیرجند- دبیر جشنواره سفره بنقش بیرجندی‌ها گفت: چهارم آذرماه بزرگترین سفره بنفش ایران با هدف معرفی غذای سنتی«قروت»در بیرجند برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محسن گلدانی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در راستای معرفی  آداب و رسوم و غذاهای سنتی خراسان‌جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند جشنواره سفره بنفش بیرجندی‌ها برپا می‌شود.

دبیر جشنواره سفره بنقش بیرجندی‌ها بیان کرد: در تیرماه سال جاری نیز در تهران در سالن آبگینه سفره بنقش بیرجندی‌ها با هدف معرفی غذای سنتی «قروت» بیرجندی برپا شد که مورد استقبال بسیاری از هم وطنان قرار گرفت.

گلدانی با اشاره به اینکه غذای سنتی «قروت» جزء نادرترین غذاهای بنقش رنگ در جهان است، ادامه داد: این استقبال باعث شد که برای معرفی بیشتر این غذای سنتی در شهرستان بیرجند نیز دومین سفره بنقش را برپا کنیم.

وی افزود: البته این جشنواره منحصر به معرفی این غذای سنتی نخواهد شد و تلاش می‌کنیم سایر غذاهای سنتی خراسان جنوبی، موسیقی این منطقه و آداب و رسوم مردم دیار خاوران نیز معرفی شود و مهمانان کشوری نیز به این برنامه دعوت خواهند شد.

عضو انجمن بیرجندی‌های مقیم تهران با اشاره به اینکه این مراسم چهارم آذرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد(ص) در محل نمایشگاه بین المللی جدید بیرجند برگزار می‌شود، گفت: تلاش ما بر این است که غذای سنتی «قروت» در فهرست غذاهای رستوران‌های کشور جا گیرد.

گلدانی اظهار کرد: برای برپایی این سفره بنقش در شهرستان‌هایی چون مشهد و زاهدان که بیرجندی‌های زیادی آنجا مقیم هستند نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی بیان کرد: رو نمایی از تمبر مراسم، رونمایی از بزرگترین تقار دنیا(وسیله سابیدن کشک محلی) و پذیرایی با دمنوش‌های محلی خراسان جنوبی نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این مراسم است.

دبیر جشنواره سفره بنقش بیرجندی‌ها ادامه داد: همچنین برای برپایی این جشنواره ۱۴ کمیته از جمله کمیته ثبت نام، انتظامات، امور مالی، آشپزی، نظارت، اطلاع رسانی و رفاهی تشکیل شده است.

گلدانی یادآور شد: هزینه حضور در جشنواره ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است که برای برخی از اقشار چون دانشجویان تخفیفاتی در نظر می‌گیریم.

کد خبر 4382493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha