۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶

ترامپ به نخست‎وزیر جدید استرالیا تبریک گفت

ترامپ به نخست‎وزیر جدید استرالیا تبریک گفت

رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با نخست‎وزیر جدید استرالیا پیروزی وی در رقابت درونی حزب «لیبرال» و رسیدن به مقام نخست وزیری را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر جدید استرالیا می‌گوید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وی گفتگو داشته و پیروزیش را تبریک گفته است.

این درحالی است که رابطه ترامپ با «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر سابق استرالیا از همان ابتدا به دلیل پشت‌پا زدن آمریکا به توافق پذیرش پناهجویان، دستخوش تنش بود.

موریسون که وزیر خزانه‌داری دولت قبلی کانبرا بود، در رقابت درونی حزب «لیبرال» که هسته اصلی ائتلاف راست میانه را تشکیل می‌دهد، به پیروزی رسید.

به گزارش مهر، بعد از یک هفته رقابت، موریسون در رأی گیری محرمانه موفق شد با ۴۵ رأی به عنوان رهبر جدید این حزب انتخاب شود در حالیکه رقیب او «پیتر دوتون» ۴۰ رأی کسب کرده بود.

موریسون که در مقر دولت استرالیا سوگند یاد کرد به همراه «جاش فردینبرگ» معاون خود اعلام کرد: برای التیام زخم های حزب لیبرال تلاش خواهد کرد. موریسون و فردیبنرگ خود را نسل جدید رهبران سیاسی معرفی کرده و به رأی دهندگان استرالیایی اطمینان خاطر دادند که در کنار آنها خواهند بود.

انتخاب موریسون ضربه ای بزرگ به دوتون وزیر اسبق کشور، به شمار می رود که رهبری کودتایی سیاسی را در حزب لیبرال علیه ترنبول به‌عهده داشت.

گفتنی است ترنبول در رای‌گیری سه‌شنبه گذشته، با اختلاف ۴۸ به ۳۵ رای، «پیتر دوتون» وزیر اسبق کشور را شکست داد و جایگاه رهبری خود در حزب لیبرال را ابقاء کرد. اما در عرض یک روز، با طغیان هم‌حزبی‌هایی مواجه شد که خواستار رای‌گیری مجدد به نفع رقیب وی بودند.

کد خبر 4383729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha