۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲

معاون استاندار مازندران:

۲۰۰۰ تن هلو و شلیل از مازندران صادر شد

۲۰۰۰ تن هلو و شلیل از مازندران صادر شد

جویبار - معاون هماهنگی امور اقتصادی و تولید منابع استانداری ظرفیت تولید انواع محصولات کشاورزی در استان را شش میلیون تن بیان کرد و از صادرات دو هزار تن شلیل و هلو از استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسن خیرانپورظهر شنبه در مراسم افتتاح پروژه کانال بتنی لاینینگ اراضی شالیزاری روستای کوکنده با بیان اینکه مازندران پتانسیل بالقوه ای در تولید انواع محصولات شیلات ، زراعت و دام و طیور دارد ، گفت : میزان تولید سالانه استان مازندران بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی بوده است ودر یک جمله این استان در تولید ۱۹ محصول رتبه نخست کشور را دارا است .

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶ میزان صادرات استان رقم ۳۹۰ میلیون دلار بوده است ، تصریح کرد : با هدفگذاری صورت گرفته توسط استاندار مازندران و تمامی دستگاههای مسئول رقم صادراتی استان تا پایان سالجاری به ۳ میلیارد دلار برسد .

وی بیان کرد: این هدف گذاری با توجه به ظرفیتهای موجود استان مازندران بسیار واقع گرایانه بوده و با فعالسازی دیپلماسی اقتصادی بتوانیم‌میزان صادرات و تولیدات مازاد خود را به کشورهای هدف صادر کنیم .

خیرانپور خاطر نشان ساخت : برای نخستین بار ۲ هزار تن انواع شلیل و هلو از استان مازندران به کشور روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد .

وی یادآور شد : کانال بتنی لاینینگ اراضی شالیزاری روستای کوکنده به طول ۷ کیلومتر بااعتبار دولتی محدوده سد البرز با رقم ۳۷۸ میلیون تومان در هفته دولت به بهره براداری رسید.

کد خبر 4384016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha