۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۴

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شاهرود:

۳۲۰ زائر اولی از شاهرود به مشهد مقدس اعزام شدند

۳۲۰ زائر اولی از شاهرود به مشهد مقدس اعزام شدند

شاهرود - رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شاهرود گفت:۳۲۰ زائر اولی در این شهرستان از طریق دفتر آستان قدس به مشهد مقدس اعزام شدند.

مرتضی احمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شناسایی و اعزام ۳۲۰ نفر از زائر اولی‌ها و محرومان شاهرود به مشهد مقدس، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین خدمات دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان طی یک سال اخیر اعزام زائران و به‌خصوص شناسایی شهروندانی است که به‌واسطه نداشتن امکانات مالی توانایی زیارت امام رضا(ع) را نداشته‌اند که در این راستا، خوشبختانه توانستیم بیش از ۳۰۰ نفر را به مشهد مقدس اعزام کنیم.

وی افزود: ازجمله خدماتی که از مردادماه سال ۹۶ تاکنون در راستای کمک‌رسانی به محرومان صورت گرفته می‌توان به اهدای ۴۸ مجموعه جهیزیه، سه هزار و ۳۳۶ سبد کالا و ۲۶۸ مساعدت نقدی بلاعوض و همچنین ۱۵۰ معرفی‌نامه برای دریافت تسهیلات گوناگون اشاره کرد.

ترویج وقف از سوی آستان قدس

رئیس دفتر آستان قدس رضوی شعبه شاهرود تصریح کرد: بخشی از تلاش‌های این دفتر بررسی نیازهای ضروری جامعه و تلاش برای رفع مشکلات است به همین منظور با توجه به اهمیت اشتغال، هماهنگی‌های لازم را برای معرفی ۱۷۹ نفر برای تصدی شغل انجام داده که ازاین‌بین ۱۱ نفر خوشبختانه دارای شغل شدند که درزمینهٔ طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای ۱۵ نفر هم ایجادشده است.

احمدیان اظهار کرد: دفتر آستانه قدس رضوی در شاهرود به‌خصوص در حوزه بهداشت و درمان تلاش‌های خوبی را صورت داده که ازجمله آن‌ها می‌توان به ۶۳ مورد اقدام پزشکی و ۵۵ مورد خدمات مشاوره‌ای درمانی، حقوقی و خانواده اشاره کرد و همچنین در یک سال اخیر ۲۸ کانون خادم یار رضوی در شهرستان افتتاح شد که با اطلاع‌رسانی و معرفی فعالیت‌های این کانون به مردم، ۴۰۰ نفر  برای حضور در آن نام‌نویسی و ۲۳۰ نفر گزینش نهایی شدند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌ها ازجمله عیادت بیماران، اهدای بسته‌های فرهنگی، برگزاری اردوهای جهادی و عمرانی، افزود: طی سال گذشته مردم با اعتماد به این نهاد نسبت به واگذاری یک قطعه زمین و یک هزار و ۵۰۰ مورد وقف غیر نقدی اقدام کردند.

کد خبر 4384052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha