۳ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۱۱

مدیرکل صنایع غذایی وزارت صنعت خبر داد:

تلاش برای تامین مواد اولیه صنایع بسته بندی در کشور

تلاش برای تامین مواد اولیه صنایع بسته بندی در کشور

مشهد- مدیرکل صنایع غذایی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تلاش می کنیم مواد اولیه بسته بندی به اندازه کافی در کشور موجود باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صادقی نیارکی بعدازظهر شنبه در حاشیه بازدید از خطوط تولیدی چند شرکت در مشهد اظهارکرد: دولت ۲۵ قلم کالا از جمله روغن نباتی ، مواد پروتئینی و حبوبات را مشمول دریافت ارز با نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است و متعهد است که قیمت آنها را در دامنه مشخصی تنظیم کرده و با نرخ مشخص به فروش برسد.

وی افزود: در این میان بسته بندی صنایع غذایی در قیمت تمام شده محصولات نهایی نقش مهمی  دارد و هرچه میزان وابستگی مواد اولیه بسته بندی به واردات و قیمت جهانی بیشتر باشد قیمت بسته بندی و به طبع قیمت تمام شده محصول بیشتر خواهد شد.

مدیرکل صنایع غذایی وزارت صنعت،معدن و تجارت خاطرنشان کرد: موجود بودن مواد اولیه برای بسته بندی بسیار مهم است  زیرا مواد اولیه بسته بندی برای صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی  نقش عمده ای در سبد مصرفی خانوار دارند. 

صادقی نیارکی گفت:به اندازه کافی در کشور موجود باشد گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش می کنیم مواد اولیه بسته بندی به اندازه کافی صرفنظر از نرخ ارز وجود داشته باشد  تا مشکل کمتری در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: جلساتی  برای تامین مواد اولیه بسته بندی با واحد های صنعتی نظیر پلی اتیلن  داشته ایم  و در خصوص تامین ورق ها و قوطی مورد مصرف در صنایع بسته بندی جلساتی با شرکت های تامین کننده و بالادست نظیر فولاد مبارکه برگزار شده است.

مدیرکل صنایع غذایی وزارت صنعت،معدن و تجارت بیان کرد: طبق اعلام وزیر صنعتمواد اولیه سلولزی ممنوعیت صادارات دارند تا میزان دسترسی واحدهای تولیدی به  مواد اولیه سلولزی بسته بندی  افزایش یابد.

کد خبر 4384459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha