۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹

 محمدعلی خواجه پیری:

تشکیل جبهه قرآنی در فضای کنونی از ضروریات است

تشکیل جبهه قرآنی در فضای کنونی از ضروریات است

محمدعلی خواجه‌پیری  پیشکسوت و از مدیران ارشد قرآنی کشور و دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر  با حضور در نهمین دوره آموزشی طرح اسوه تشکیل جبهه قرآنی در فضای کنونی را از ضروریات دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر،  محمدعلی خواجه‌پیری،  پیشکسوت و از مدیران ارشد قرآنی کشور و دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر  و تعدادی از اساتید مطرح کشوری در جمع قاریان عضو طرح حاضر شدند.

بر این اساس، دکتر حسن زرنوشه‌فراهانی در موضوع تاریخ و علوم قرآن، محمدامیر کسمایی در موضوع وقف و ابتداء، حجت الاسلام دکتر محمد شهبازی در موضوع اندیشه اسلامی، وحید مهاجرپاریزی در موضوع تجوید و فصاحت و حجت الاسلام مهدی شاکری در موضوع آداب تلاوت قرآن کریم به تدریس پرداختند و محمد علی خواجه پیری نیز دغدغه ‌های فرهنگی قرآنی روز را برای قاریان جوان عضو تشریح کرد.

 دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر در جمع قاریان جوان عضو بیان کرد: دوره نهم را دوره طلایی عمرتان بدانید، چراکه بعد از گذشت چهار سال در حال حاضر به رشد قابل توجهی در ابعاد مختلف فنی، علمی، معرفتی، بصیرتی و … رسیده اید اما این پایان راه نیست و باید تا انتهای مسیر ثابت قدم باشید.

خواجه پیری ادامه داد: از این به بعد شما عزیزان می بایست آفت های جامعه قرآنی را شناسایی کنید و برای آن بدنبال چاره باشید. نقش خود را در فضای قرآنی کشور مشخص کنید و نسبت به اتفاقات پیرامون خویش بی تفاوت نباشید.

در ادامه دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر  افزود: به گفته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دشمن با جبهه آمده، در مقابل دشمن جبهه تشکیل دهید. تشکیل جبهه قرآنی در فضای کنونی از ضروریات است لذا دوره های آموزشی-تربیتی اُسوه بهترین مجال برای این کار و تبادل افکار فی مابین شما آینده سازان جمهوری اسلامی می باشد.

از سایر برنامه های این روز می توان به کرسی های تلاوت اذانگاهی ظهر و مغرب، برگزاری نمازهای جماعت یومیه، تشکیل جلسات منهاج (نهج البلاغه، ادعیه و زیارات) و حلقه های گفتمان معرفتی و بصیرتی، ورزش و تفریح اشاره کرد.

یادآور می‌شود طرح آموزشی-تربیتی اُسوه از سال ۹۳ به همت جامعه فرهنگی قرآنی عصر و همکاری شورای عالی قرآن، با سرمایه‌گذاری روی قاریان ممتاز نوجوان و جوان سراسر کشور و با طراحی نظامی جامع که ناظر به همه ابعاد تربیت یک قاری ممتاز در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، تدارک دیده شد و در حال اجرا است.

کد خبر 4384889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha