۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲

رئیس کمیسیون صادرات و واردات و امور گمرکی اتاق بازرگانی بیرجند:

۵۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می شود

۵۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود انجام می شود

بیرجند- رئیس کمیسیون صادرات در امور گمرکی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: ۵۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود خراسان جنوبی انجام می شود که این امر جایگاه بالای مرز را اثبات می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خامه زر یکشنبه شب در جلسه نشست والی ولایت فراه افغانستان با بیان اینکه صادرات خراسان جنوبی در قالب ماده ۱۱۶ از ابتدای سال جاری ۸۶۶ میلیون دلار بوده است، افزود: مجتمع مرزی گمرک ماهیرود در ابتدای شروع به کار، مبادله مشتقات نفتی را آغاز کرده است.

رئیس کمیسیون صادرات در امور گمرکی اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: خراسان جنوبی در زمینه حمل و نقل ترانزیت، در دو مسیر شرق و شمال به جنوب قرار گرفته که این امر موقعی استان را ممتاز می کند.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران ایران و افغانستان در مرز ماهیرود سرمایه گذاری زیادی کردند اما در بحث حمل و نقل جایگاه خوبی نداریم و باید از این فرصت بهتر استفاده شود.

خامه زر بیان کرد: انتظار داریم که ویزا از تجار و رانندگان ترانزیتی با سابقه برداشته شود و اگر امکان پذیر نیست، مدت زمان اعتبار ان طولانی تر شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر هر تریلی که از مرز خارج می شود بیش از یک میلیون تومان هزینه دارد که این امر هزینه تمام شده را افزایش می دهد.

رئیس کمیسیون صادرات و واردات و امور گمرکی اتاق بازرگانی بیرجند خطاب به تجار افغان در جلسه بیان کرد: باید تجارت دو طرفه را بیشتر فعال کنیم.

وی ادامه داد: همچنین باید سلامت و کیفیت محصولات خود را اثبات کنید تا بتوانیم از ظرفیت کشاورزی و دامی افغانستان استفاده کنیم.

خامه زر بیان کرد: اتاق بازرگانی توانایی داوری و حاکمیت دارد و صادرات کالای بی کیفیت به افغانستان را نمی تواند رد کرد.

کد خبر 4385805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha