۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳

با حضور اساتید و محققین کشور؛

بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در گرگان آغاز به کار کرد

بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در گرگان آغاز به کار کرد

گرگان- دبیراجرایی بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران، گفت: بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران با حضور مسئولان کشوری و استانی و محققین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران رهنما ظهر دوشنبه در کنگره گیاه پزشکی ایران، با اشاره به آغاز فعالیت بیست و سومین دوره این کنگره به میزبانی گرگان، اظهار کرد: این همایش ملی که از امروز پنجم شهریور ماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آغاز شده تا هشتم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی از ارسال یک هزار و چهار مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: پس از بررسی این آثار در انجمن تخصصی مربوطه، ۱۵۰ مقاله به صورت شفاهی و ۷۲۰ مقاله به منظور ارائه در قالب پوستر در همایش پذیرفته شد.

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران با بیان اینکه بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی مصادف با پنجاهمین سالگرد انجمن حشره شناسی ایران است، افزود: این همایش بهانه­ ای برای گردهم آوری سرمایه ­های علمی و ملی کشور  و تبادل اطلاعات بین آن­‌هاست.

وی مشکلات گیاه پزشکی، دانه های روغنی، کنترل بیولوژیک آفات، بیمارگرهای گیاهی و علف­‌های هرز و مدیریت مصرف آفتکش­ ها در اکوسیستم ­های کشاورزی را از محورهای این کنگره اعلام کرد.

به گفته رهنما، نشست­‌های علمی، سخنرانی کلیدی، بحث و تبادل نظر در قالب میز گرد از جمله برنامه­ های بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران به شمار می رود که در این سه روز انجام خواهد شد.

کد خبر 4386397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha