۴ بهمن ۱۳۸۵، ۱۲:۲۶

غلامرضا رمضانی در گفتگو با مهر:

حضور گسترده فیلم های اول ویژگی بارز جشنواره فجر است

حضور گسترده فیلم های اول ویژگی بارز جشنواره فجر است

حضور گسترده و پر شور فیلم های اول کارگردان های جوان ایرانی یکی از ویژگی های بارز جشنواره فجر امسال است و نشان از رویکرد جوانان به این عرصه دارد.

رمضانی، درباره حضور گسترده فیلمسازان اولی و تاثیر آنها بر روند کیفی سینمای ایران به خبرنگار مهر گفت: "این مساله شور و شوق و علاقه بسیار به عرصه سینما آن هم در سطح حرفه ای را نشان می دهد."

این فیلمساز که امسال با فیلم "قفل ساز" در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فجر شرکت دارد، تاکید کرد: "هر کس حق دارد فیلم بسازد و این مخاطبان هستند که هنگام نمایش فیلم قضاوت می کنند. خیلی ها در طول این سال ها فیلم ساخته اند. بیشتر آنها از یک یا دو فیلم فراتر نرفته اند و الان شاید سراغ بخش دیگری از کار سینما یا هنر رفته باشند."

وی در مورد اینکه سینمای دیجیتال و استفاده گسترده از آن در سینمای ایران چه تاثیری دارد، توضیح داد: "اگر به تصور سهل الوصول بودن به کار گرفته شود، کارآیی لازم را در سینمای ایران نخواهد داشت، اما با انتخاب درست و شایسته می توان بهترین ها را به عنوان الگوی مناسب ارایه کرد تا سایرین هم با ارزش های این مقوله آشنا شوند."

رمضانی در خصوص رویکرد مسئولین به سینمای ملی عنوان کرد: "این رویکرد در جهت تعالی سینمای ایران به کار گرفته شده است. البته به عقیده من همه فیلمهایی که در این کشور ساخته می شود، رنگ و بوی ملی دارد."

این کارگردان در مورد وضعیت حضور ژانرهای مختلف در جشنواره امسال گفت: "اگر به انتخاب من باشد، دوست دارم تمام فیلمهای دنیا رنگ و بوی کودکانه و مرتبط با کودکان داشته باشند. امیدوارم فیلم "قفل ساز" با مخاطبان ارتباط درستی برقرار کند."

کد خبر 439181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha