۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

هیأت های مذهبی مهمترین پایگاه انقلابی در سده اخیر به شمار می روند

هیأت های مذهبی مهمترین پایگاه انقلابی در سده اخیر به شمار می روند

تربت حیدریه- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:هیأت های مذهبی مهمترین پایگاه انقلابی در سده اخیر به شمار می روند و اکنون نیز با نگاه انقلابی باید هیأت را مدیریت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر یکشنبه در پیامی به اجلاس پیرغلامان حسینی خراسان رضوی که در تربت حیدریه برگزار شد اظهار کرد: هیأت های مذهبی حصن حصین، صدر امین و عقل وزین مکتب اهل بیت(ع) هستند که با ارادت و اخلاص، بار امانت انتقال فرهنگ ناب محمدی را به دوش کشیده و انسان ها را به حریم و حرم اهل(ع) فرا می خوانند.

وی افزود:انقلاب اسلامی ایران، ثمره سترگ عاشوراست که در رهگذرآن خط سرخ حسینی به خط سبز انتظار می پیوندد و افتخار این انقلاب بزرگ قرن این است که امام راحل عظیم الشأن شجره طیبه آن را با پشتوانه هیأت های مذهبی به بارنشاند و به جرات می توان گفت، هیأت های مذهبی آموزشگاهی گسترده ای است که در آن فرمول جامع مدرسه اهل بیت(ع) تدریس و با پیوند به بهترین های هستی، عواطف انسانی بارور و راه آسمان بر روی دل های زمین گیر از گناه باز می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:هیأت ها، سراینده بهترین سرود هستی و مرکز تعظیم شعائر و شکوفایی شجره حیات طیبه و مقام محمود است که با ایجاد شور و شعور، سوگ و حماسه می آفریند و روح تازه ای بر کالبد بشریت می دمد.هیأت های مذهبی فریادگر اسلام ناب انقلابی و پرچمدار مسیر روشنی هستند که باران اشک بر کویر دلها سرازیر و غبار از جانهای خسته می زداید و وجود انسان را به شمیم دلنشین حسینی معطر می سازد. 

علم الهدی تصریح کرد: در آستانه محرم الحرام که شور و شعور حسینی سراسر دنیا را فرا می گیرد و ماموریت مهم تبیین معارف الهی فرا به انس معنوی و عملی هر چه بیشتر با قرآن کریم سفارش می کنم و انتظار دارم با برنامه ریزی صحیح مردم را به دامان قرآن و عترت فراخوانید. همچنین تقوا و اخلاص، نیک اندیشی و خیر خواهی و رفتار حَسن، مهمترین عنصر ماندگار در کار هیأت های مذهبی است، بنابراین از رهگذر تقوا و اخلاص به جذب دلهای آماده پذیرش معارف همت کنید. 

وی تاکید کرد: انتخاب سخنرانان فاضل انقلابی و مداحان با مطالعه و مناسب، بار معرفتی مجالس را بالا می برد و هیأت را به کانونی برای آشنایی مردم با حقایق هستی تبدیل می کند. مجالس عزاداری باید به گونهای برگزار شود که هم جان ها را زلالی بخشد و هم معرفت مخاطبان را به آلالله تحکیم کند و روح حماسی را بر کالبد مخاطبان بدمد.

امام جمعه مشهد گفت: نماز اول وقت مهمترین پیام سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام است، و هیئت های مذهبی باید به گونه ای برنامه ریزی کنن که این واجب الهی در اولویت برنامه ها قرار گیردوامر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه ها، از اولین پیام قیام عاشوراست، که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمند است، بنابراین به شکل گیری گروه های امر به معروف و نهی از منکر با بهره گیری از چهره های مورد اعتماد هیأت های مذهبی نیز توجه شود.

وی تاکید کرد: هیأت های مذهبی مهمترین پایگاه انقلابی در سده اخیر به شمار می روند و اکنون نیز با نگاه انقلابی باید هیأت را مدیریت و دفاع همه جانبه از آرمان های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب انجام شود.

کد خبر 4391980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha