۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

عشایر خط اول تولید و سرمایه گذاری در کشور هستند

عشایر خط اول تولید و سرمایه گذاری در کشور هستند

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایر خط اول تولید و سرمایه گذاری در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی ظهر سه شنبه در گردهمایی مدیران امور عشایر استان های کشور در یاسوج، افزود: بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت عشایری استان است و نقش عشایر در بخش های مختلف توسعه ای و تولیدی محسوس بوده و ظرفیت های مناسبی در این بخش وجود دارد.

احمدی از تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان خبر داد و بیان کرد: توسعه اشتغال بخش روستایی و عشایری از جمله هدفگذاری های انجام شده در استان است.

وی افزود: رشد و توسعه بخش عشایری به توسعه کشور کمک می کند.

استاندار  بابیان اینکه در جایی واضح تر از فضای عشایری نمی توان چرخه تولید را پیدا کرد، گفت: تنها جایی که تولید کننده، شبانه روز پای چرخه تولید است، در بخش تولیدات عشایری و زندگی عشایری است.

احمدی افزود: اگر کشور ما رنگین کمان استعداد ها و توانمندی هاست، اما این استان ویژگی های خاص خود را در دل زاگرس دارد.

احمدی با اشاره به پتانسیل های مختلف استان، اظهار داشت: با تمهیدات به وجود آمده در استان توسعه مناسبی در بخش های مختلف تولیدات از جمله در محور تولید محصولات کشاورزی داشته ایم که باید به سطح مطلوب برسد.

احمدی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری های خوبی در استان انجام شده و امید است شاهد رشد و پویایی بیش از پیش استان در بخش ها و محورهای مختلف باشیم.

استاندار به پتانسیل های بخش انرژی استان اشاره کرد و بیان داشت: ۲۵ درصد تولید نفت و گاز کشور متعلق به استان است و مناطق نفت خیز استان باعث شده ۲۵ درصد خالص کل صادرات نفت و گاز کشور از این استان تامین شود.

وی افزود: استان ما به لحاظ جمعیت در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد اما در محور پروژه ها و محورهای عمرانی استان پانزدهم است.

احمدی با تاکید بر توسعه بخش صنایع پایین دست در استان، از ایجاد ظرفیت های پتروشیمی در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان داشت: تحقق این ظرفیت ها توسعه بخش پتروشیمی کشور را شتاب می بخشد.

کد خبر 4393983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha