۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

طرح‌های وسیعی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم تهیه شده است

طرح‌های وسیعی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم تهیه شده است

قم - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه طرح‌های وسیعی برای بهبود اوضاع اقتصادی تهیه شده است، گفت مسئولان سریع‌تر پیگیری کنند تا مردم از شرایط سخت اقتصادی عبور کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آقامحمدی ظهر چهارشنبه در سلسله نشست‌های راویان مکتب حسینی(ع) ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: اکنون نسبت به گذشته دشمنی‌ها و توطئه افکنی‌های آمریکا علیه ایران بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه سه کشور عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی در اعمال تحریم‌ها یار و یاور آمریکا بودند، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تحریم‌های کنونی این بوده است که تحریم‌ها شرکتی است و ارتباط مستقیم با دولت‌ها ندارد یعنی آمریکا به شرکت‌ها فشار آورده و آن‌ها را تهدید کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر احتمال همراهی شرکت‌های بزرگ دنیا با تحریم‌های آمریکا، ابراز کرد: تعامل شرکت‌های چینی با شرکت‌های آمریکایی بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار است در حالی‌که میزان تجارت شرکت‌های چینی با ایران در حدود ۱۵ میلیارد دلار است.

وی با اشاره به این که ممکن است پارادایم قدرت در اداره جهان تفاوت پیدا کند و کشورها به سمت قدرت‌های مطلقه بروند، تصریح کرد: سیاست آمریکا محدود کردن نفت و انرژی ما است و ترامپ در صدد تغییرات اساسی در اداره جهان است.

منشأ تحول در تکیه بر خود است

آقامحمدی با این بیان که هیمنه آمریکا قابل شکست است بیان کرد: ایران با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری اگر درست و بلندمدت به این مسئله نگاه کند که تکیه خارجی محل ارتقاء هیچ کشوری نیست و تکیه به خود منشأ تحول است می‌تواند ذینفعان تحولات در جهان را گرد هم آورد و باشگاهی را تشکیل دهد.

وی ابراز داشت: مهم‌ترین مسئله برای آمریکا این است که بتواند صادرات نفت خود را نهادینه کند و یکی از رقبای نفتی در جهان شود و لذا رهبر معظم انقلاب با هوشیاری کامل بندهای مفصلی راجع به نفت و توسعه نفت نوشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دشمن تنها راه ضربه به ما را اقتصاد دانسته و لذا مقام معظم رهبری چندین سال است که در نام‌گذاری‌ها به اقتصاد اشاره کردند.

وی گفت: نقدینگی ما اکنون ۴ برابر شده است و نرخ رشد نقدینگی در این دوره ۲۳۵ درصد بود و تولید واقعی کشور ۱۸ درصد اضافه شده و کل گرانی در این دوره ۱۰۸ درصد بوده است.

آقامحمدی افزود: اگر یک سال کشور و مردم در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا مقاومت کنند شرایط تغییر پیدا می‌کند و آمریکا مجبور به تغییر مواضع می‌شود همان گونه که امروز سیاست‌های آمریکا درباره سوریه و کره شمالی با مقاومت‌های آن‌ها اصلاح‌شده است.

تضعیف دولت درست نیست

وی با بیان اینکه تضعیف دولت که سکان‌دار است کار مناسبی نیست، گفت: اینکه می‌گویند همه چیز غیر قابل مهار شده است درست نیست بلکه قابل مهار است و تنها باید فکرها به اجرا برسد و عملی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شما روحانیون با درآمدی که دارید در واقع از اقشار پایین محسوب خواهید شد و این برای مردم یک حس همدردی را ایجاد می‌کند که یک نفر از جنس خودشان با آن‌ها سخن می‌گوید.

وی با بیان اینکه افکار عمومی و فکرها را باید تغییر داد و با تغییر نگاه‌های سرمایه‌های مردمی را برای تولید و اشتغال به کار بست، افزود: در مقطع حساس تاریخی قرار داریم و در این شرایط دشمنی که اقدام می‌کند از سر ناچاری و ضعف است نه قدرت.

آقامحمدی در پایان اظهار داشت: طرح‌های وسیعی درست شده که نحوه اداره کار در اقتصاد تغییر پیدا می‌کند و لذا تقاضا داریم از مسئولان که سریع‌تر و با سرعت بیشتر این را پیگیری کنند تا مردم از شرایط سخت اقتصادی فاصله بگیرند.

کد خبر 4395075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha