۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰

امام جمعه بجنورد:

مشکلات اقتصادی به علت کوتاهی مسئولان است/سخنان رهبری درست عمل نشد

مشکلات اقتصادی به علت کوتاهی مسئولان است/سخنان رهبری درست عمل نشد

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: باوجود اینکه مسئولان کشور اقدامات زیادی انجام داده اند اما در زمینه پیشبرد اقتصاد مقاومتی کوتاهی کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی بابیان اینکه اجرا نشدن درست فرمایشات مقام معظم رهبری سبب جنگ اقتصادی شده است، اظهار کرد: جنگ اقتصادی علیه انقلاب اسلامی ایران به رهبری استکبار سال هاست آغاز شده اما مسئولان داخلی سخنان رهبری را جدی نگرفتند.

یعقوبی افزود: مقام معظم رهبری چند سال متوالی شعار اقتصادی را نام گذاری کردند، بنابراین اگر مسئولان سخنان ایشان را درست شنیده، مدیریت و برنامه ریزی می کردند امروز گرفتار نوسان ارز و طلا نمی شدیم.

محتکران سربازان استکبار جهانی هستند

وی در ادامه به احتکارهای اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این جنگ اقتصادی برخی در دراخل کشور با احتکار خود را سرباز استکبار جهانی کرده اند.

خطیب نماز جمعه بجنورد عمل احتکار را حرام اعلام کرد و افزود: گرچه اموال داخل انبارها برای فرد است اما در شرایطی که مردم نیاز به کالا و اقلام ضروری دارند، انبار کردن آن حرام است.

یعقوبی تاکید کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، ملت و دولت دست به دست یکدیگر دهند تا از این بحرانی که دشمن برای کشور پیش بینی کرده، عبور کنیم.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد مردم در امر معرفی انبارهای غیرمجاز و اجناس احتکار شده همکاری لازم را با دستگاه قضا داشته باشند تا کمبودی در بازار به وجود نیایید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه به دیگر مشکلات که جامعه دینی و انقلابی را تهدید می کند، اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام به دنبال شبهه آفرینی و شهوت گستری در جامعه اسلامی هستند به طوری که برای جوانان مبنی نوبت، امامت، معاد و دیگر حقایق دین را زیر سوال برده اند.

یعقوبی همچنین شهوت گستری را از دیگر دردهای جامعه امروز بیان کرد و گفت: ضرورت دارد زمینه ازدواج جوانان فراهم شود تا از طریق غیر شرع بتوانند شهوت خود را کنترل و از پلیدی و گناه دوری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم تاکید کرد: عاشورا تنها عزاداری، سینه زنی و گریستن نیست بلکه باید از مکتب امام حسین(ع) که شخصیت ذات الابعاد بودند، درس فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را گرفت.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) بیان کرد: یکی از بهترین اقداماتی که هر انسان می تواند پس از نماز خواندن انجام دهد، ایجاد شادی و نشاط در خانواده گرفتار است و آن با گره گشایی مشکلات میسر می شود.

 وی در ادامه به سالروز قیام ۱۷ شهریور اشاره کرد و گفت: انسان های بی گناه و بزرگی در این روز در میدان ژاله کشته شدند به طوری که در جوی های آب، خون روان شده بود، بنابراین آنانی که در انتظار فرزند شاه هستند ابتدا شاه را بشناسند و سپس در انتظار فرزند ناخلف او باشند.

کد خبر 4396506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha