۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

نبود مراکز اقامتی در جاده چالوس/ایجادخاکریز برای جلوگیری ازاسکان!

نبود مراکز اقامتی در جاده چالوس/ایجادخاکریز برای جلوگیری ازاسکان!

کرج - شهردار آسارا نبود مراکز اقامتی - گردشگری در محور کرج - چالوس را باعث بروز مشکلات زیادی ازجمله در حوزه مدیریت پسماند دانست.

محمدباقر آسرایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های اقامتی - گردشگری در محور کرج - چالوس به‌منظور اسکان مسافران عبوری از این جاده، اظهار کرد: در محدوده‌ای از این محور که جزو حوزه استحفاظی استان البرز است مجموعه‌ای مناسب وجود ندارد که ازنظر امکانات و تجهیزات اقامتی برای استفاده مردم درخور و شایسته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در محدوده اطراف پل خواب در محور کرج - چالوس همواره تعداد زیادی از مسافران چادرهایی را برپا کرده و به استراحت می‌پردازند اما این روش اسکان موقت در بستر رودخانه و کنار جاده، تهدیدی برای جان مسافران است و از سویی کنترل مناسبی هم بر زباله‌های رهاشده در آنجا و حفاظت از محیط‌زیست منطقه نیست.

پیشنهاد ایجاد خاکریز برای جلوگیری از اسکان مسافر!

شهردار آسارا اضافه کرد: برخی مسئولان برای حل این مشکل پیشنهادهایی ازجمله ایجاد خاک‌ریز در اطراف پل خواب به‌منظور جلوگیری از عدم اسکان مسافران در آن محدوده را پیشنهاد داده‌اند و درواقع به دنبال پاک کردن صورت‌مسئله هستند، درحالی‌که اولویت مهم در این رابطه این است که به شهرداری آسارا اجازه داده شود تا در نزدیکی این محل بحث ساماندهی حاشیه رودخانه را اجرایی کند.

اجرای طرح اقامتی - گردشگری در محدوده «ری زمین»

آسرایی بابیان اینکه باید مردم را به‌سوی اسکان و حضور در فضاهایی که شهرداری ایجاد خواهد کرد هدایت کنیم، افزود: بدین منظور از حدود چهار سال گذشته ایجاد یک طرح اقامتی - گردشگری در محدوده «ری زمین» واقع در محور توریستی کرج - چالوس را دنبال کرده‌ایم.

وی توضیح داد: چون این طرح قرار است در حاشیه و بستر رودخانه ایجاد شود در خصوص اجرای آن منتظر استعلام و اخذ مجوز شرکت آب منطقه‌ای استان البرز هستیم و به‌محض دریافت این مجوز، پروژه اقامتی - گردشگری ری زمین را اجرایی خواهیم کرد.

شهردار آسارا عنوان کرد: در محور کرج - چالوس فاصله میان ری زمین تا پل خواب حدود یک کیلومتر است و با ایجاد یک مجموعه اقامتی - گردشگری در ری زمین مسافرانی که در محدوده پل خواب چادر می‌زدند دیگر می‌توانند برای اسکان خود به این مجموعه مراجعه کنند.

لزوم مدیریت پسماند در محور توریستی چالوس

آسرایی اشاره کرد: برای اجرای طرح اقامتی - گردشگری در ری زمین مذاکرات لازم با بخش خصوصی برای تعیین سرمایه‌گذار این طرح هم انجام‌شده است.

وی گفت: این مجموعه درواقع یک کمپ اقامتی - گردشگری وسیع با مساحت بیش از ۲۰ هزار مترمربع است که با احداث آن دیگر شاهد اسکان مردم در حاشیه رودخانه و محدوده پل خواب نخواهیم بود؛ زیرا آن نقطه یک بستر فعال رودخانه‌ای است و باید اطراف آن ‌فنس کشی و محافظت‌شده و خالی از حضور مسافران باشد.

شهردار آسارا در پایان با اشاره به اینکه حضور مردم در این مجموعه اقامتی - گردشگری کمک مؤثری به بحث مدیریت پسماند در این محدوده از محور کرج - چالوس خواهد کرد، ادامه داد: این اقدام یک شروع خوب در ایجاد مجموعه‌های گردشگری مناسب در طول این محور زیبا خواهد بود که با حمایت مسئولان استانی البرز از این قبیل طرح‌ها محقق خواهد شد.

کد خبر 4396871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha