۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند:

۳۰ درصد اعتبارات مشاغل خانگی به ساکنان بافت فرسوده اختصاص یابد

۳۰ درصد اعتبارات مشاغل خانگی به ساکنان بافت فرسوده اختصاص یابد

بیرجند- سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند گفت: پیشنهاد می‌شود ۳۰ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی به ساکنین بافت فرسوده بیرجند اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سروری صبح شنبه در یازدهمین کمیته اشتغال و برنامه‌ریزی بیرجند با اشاره به مصوبات جلسه قبلی کمیته اشتغال بیان کرد: بنا به یکی از مصوبات جلسه قبلی، پذیرش طرح‌های دام در سامانه کارا متوقف شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد از منابع استانی مربوط به طرح‌های دام روستایی و عشایری است، گفت: ۲۶ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال مختص دام است.

سروری با اشاره به انباشت طرح‌ها در بانک ها برای دریافت تسهیلات اشتغال افزود: بانک ها هر چه زودتر طرح‌هایی که در دست دارند را تعیین تکلیف کنند.

 سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند بیان کرد: همچنین بر اساس یکی از مصوبات جلسه قبلی، باید بانک های کشاورزی ظرف مدت ۱۰ روز همه طرح‌های پرداختی در مشاغل روستایی را در سامانه کارا ثبت کنند.

اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی به بافت فرسوده

سروری با اشاره به  اعتبارات خوداشتغالی کمیته امداد بیان کرد: باید ۳۰ درصد از این اعتبارات به افراد غیر مددجو پرداخت شود.

وی با اشاره به بافت فرسوده بیرجند بیان کرد:  پیشنهاد می شود مصوب کنیم که ۳۰ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی به ساکنین بافت فرسوده اختصاص یابد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند با بیان اینکه شش میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی داریم، گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بافت فرسوده اختصاص یابد.

سروری با بیان اینکه در مرحله اول پرداخت تسهیلات بخش خدمات و معدن مغفول مانده است، بیان کرد: بنای شورای عالی اشتغال  در مرحله دوم تسهیلات روستایی، توجه بیشتر به بخش معدن و خدمات است.

پرداخت تسهیلات به ۶۷ طرح اشتغال

وی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال بیان کرد: تا ۱۳ شهریورماه جاری، ۲۳۷ طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک به معرفی شده است.

سروری اعتبار این طرح‌ها را ۱۰۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دانست و افزود: این طرح‌ها برای هزار و ۳۷۹ نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۹۸ طرح با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان در دست بررسی بانک ها است، گفت: این طرح‌ها برای ۹۳ نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند اظهار کرد: ۷۵ طرح با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بانک ها مصوب شده که برای ۴۵۲ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ۷۳ طرح در بانک ها برای انعقاد قرارداد داشته‌اند، افزود: اعتبار این طرح‌ها ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و برای ۴۰۲ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

سروری با بیان اینکه ۶۸ طرح اعتباری به میزان ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند، گفت: این طرح‌ها برای ۳۵۵ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

تشکیل کمیته نظارت بر طرح‌های اشتغال

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند با بیان اینکه ۱۹ طرح میراث فرهنگی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بانک ها معرفی‌شده‌اند، گفت: از این تعداد به ۹ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

سروری با بیان اینکه همچنین پنج طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک ها معرفی شده است، گفت: از این تعداد دو طرح، میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

سروری بیان کرد: ۲۱۲ طرح جهاد کشاورزی با اعتبار ۷۱ میلیارد تومان به بانک ها معرفی‌شده‌اند که ۵۰ طرح بیش از هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۴ طرح اشتغال با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بانک ها در سامانه کارا برگشت‌خورده‌اند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند گفت: طی هفته جاری کمیته نظارت بر طرح‌ها تشکیل می‌شود.

کد خبر 4397054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha