۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

هیئت های عزاداری از شمائل در عزاداری خودداری کنند

هیئت های عزاداری از شمائل در عزاداری خودداری کنند

ساری - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تاکید کرد تا هیئت های عزاداری از شمائل و علامت های عزاداری که ساخت دشمنان اسلام است خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی اظهار داشت: در استان مازندران بیش از هشت هزار مکان مذهبی از جمله مسجد، امامزاده ، حسینیه، تکیه و .. وجود دارد که عزاداری حضرت سید الشهداء (ع)  در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی همراه با اطعام دهی و برنامه های فرهنگی اقامه می شود.

وی افزود: با عنایت به اینکه موقوفات مازندران بیش از ۷۴ درصد مرتبط با عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) است مردم نقش مهمی در این مراسمات دارند لذا از همه خطبا درخواست می شود با توجه به هجمه های گسترده شبکه های معاند در فضا های مختلف مجازی، فلسفه شهادت امام حسین(ع) را عنوان کنند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: مداحان و ذاکران هم از اشعار سبک و بی محتوا پرهیز نموده و هیئت های عزاداری از شمائل و علامت ها که ساخت دشمنان اسلام از جمله انگلیس و صهیونیست است جدا خودداری کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران خواستار شد، عاشقان امام حسین(ع) در هنگام دسته روی مراقبت کنند که صدای بلندگوها موجب آزار و اذیت مردم نشود.

وی گفت :امید واریم عزاداری داشته باشیم که درشانیت امام حسین (ع)  بوده و رضای خدا و حضرت امام عصر(عج) را به همراه داشته باشد

کد خبر 4400487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha