با تقاضا از ایران، روسیه و ترکیه؛

«آنتونیو گوترش» خواستار «حراست از غیرنظامیان» در ادلب سوریه شد

«آنتونیو گوترش» خواستار «حراست از غیرنظامیان» در ادلب سوریه شد

دبیرکل سازمان ملل متحد از کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درخواست کرد که «برای یافتن راه حلهایی جهت حراست از غیرنظامیان در ادلب سوریه از هیچگونه تلاشی مضایقه نکنند».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» روز سه شنبه در سخنان خود از مقامات ایران، روسیه و ترکیه درخواست کرد که «برای یافتن راه حلهایی جهت حراست از غیرنظامیان در ادلب سوریه از هیچگونه تلاشی مضایقه نکنند».

گوترش همچنین گفت که پرهیز از یک نبرد تمام عیار [در ادلب]، «بسیار حیاتی» است.

دبیرکل سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد که «این [نبرد] فاجعه ای انسانی را رقم خواهد زد که به سایر فجایعی که تاکنون در سوریه شاهد آن بوده ایم، هیچگونه شباهتی نخواهد داشت».

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه بنا به درخواست روسیه نشستی برای بررسی اوضاع ادلب و نتایج اجلاس اخیر تهران برگزار کرد.

در این نشست «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت ضمن یادآوری این نکته که در حال حاضر، ده‌ها هزار نیروی جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در ادلب مستقر هستند، بر جدا کردن گروه‌های مسلح از تروریست‌ها در ادلب تأکید کرد.

نماینده روسیه همچنین اظهار داشت: «نمی‌توان به تروریست‌ها اجازه داد که از صدها هزار غیرنظامی به عنوان سپرهای انسانی استفاده کنند؛ چون ما تروریست‌ها را در ادلب هدف قرار خواهیم داد و در عین حال به حفظ جان غیرنظامیان نیز توجه خواهیم داشت».

واسیلی نبنزیا همچنین با تمجید از نقش ترکیه و ایران در راستای توقف خشونتها در سوریه و ایجاد فضای مناسب برای سازش، عنوان داشت که رهبران سوریه سلاح‌های شیمیایی در اختیار ندارند، اما تروریست‌ها در ادلب ممکن است از سلاح‌های شیمیایی استفاده کنند.

کد خبر 4400907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha