۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶

امام جمعه بجنورد:

عاشورا اوج مبارزه با منکرهای زمان است

عاشورا اوج مبارزه با منکرهای زمان است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: عاشورا اوج مبارزه با منکرهای زمان و اربعین جنگی مستقیم با استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی این هفته جمعه بجنورد با بیان اینکه امسال دشمنان اسلام برای کمرنگ نشان دادن اربعین برنامه ریزی کرده اند، اظهار کرد: متوکل های عباسی امروز برای کمرنگ کردن اربعین و ترس از رفتن به کربلا تبلیغات خود را آغاز کرده اند اما نمی دانند که ملت مسلمان امسال باشکوه تر از سال های قبل حضور پیدا خواهند کرد.

یعقوبی با تاکید براینکه اربعین شکوه اسلام و عاشوراست، تصریح کرد: ملت مسلمان جهان با حضور میلیونی خود در اربعین زمینه حضور میلیاردی را برای ظهور امام زمان(عج) آماده می کنند.

وی افزود: همچنین ملت مسلمان به ویژه ایرانیان با حضور گسترده خود در اجتماع اربعین اعلام می کنند که ولی امر دارند و در زمان غیبت حضرت مهدی (عج)  نیز ولی فقیه دارند.

امام جمعه بجنورد در ادامه به سه منکر بزرگ اشاره کرد و گفت: منکر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از بزرگ‌ ترین منکرهای جامعه اسلامی است که در مقابل آن معروفات نیز وجود دارد.

یعقوبی اظهار کرد: ریشه منکر سیاسی زمان حاضر آمریکاست و عربستان سعودی، اماراتی ها و دیگر هم پیمانان آنان منکرهای اقتصادی هستند.

وی همچنین رسانه های دجال صفت را منکرهای فرهنگی زمان حال اعلام کرد و افزود: این ها برای قدرت طلبی و تخریب اسلام حقایق را برعکس اعلام می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: افرادی که با پول آمریکا و انگلیسی ها خبرهای دروغ علیه انقلاب اسلامی ایران می سازند، منکرهای فرهنگی و سامری زمان حال هستند.

ارز، ملت مسلمان را از ارزش اربعین دور نکند

خطیب جمعه بجنورد در ادامه تاکید کرد: باتوجه به مشکلات اقتصادی که اخیرا در پی تحریم ها و افزایش نرخ ارز به وجود آمده، باید هوشیار بود تا ارز، مردم را از ارزش های اربعین دور نکند چرا که اربعین امسال جنگی مستقیم با استکبار جهانی است.

یعقوبی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران از ابتدا راه خود را مشخص کرده و آن راه امام حسین(ع) است و هر ساله با شجاعت تمام در مراسم عاشورا و اربعین حضور با شکوه داشته اند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد هیات های مذهبی یک شب از اطعام حسینی را صرف موکب های حسینی اربعین کنند.

امام جمعه بجنورد در ادامه گفت: امام حسین(ع) برای خود و دنیا قیام نکرد بلکه برای رضای خدا و احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

کد خبر 4402884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha