۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳

عضو مجلس خبرگان رهبری:

ولایت مداری یاران امام حسین(ع) باعث ماندگاری آنها در تاریخ شد

ولایت مداری یاران امام حسین(ع) باعث ماندگاری آنها در تاریخ شد

مشهد-عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:ولایتمداری یاران ابا عبدالله (ع) که یکی از جلوه های دینداری در کربلا بوده باعث ماندگاری آنها در طول تاریخ شده است.

 به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی در ویژه برنامه شب پنجم محرم حرم مطهر رضوی اظهار کرد: ولایتمداری یکی از جلوه‎های دینداری در کربلا بودهو یاران اباعبدالله(ع) از کوچک‎ترین تا پیرترین افرادشان در کربلا پیوسته ولایت‎مدار بودند و همین ولایت‎مداری ایشان باعث شد تا در تاریخ ماندگار شوند.

وی افزود:عشق به شهادت از دیگر جلوه‎های دین‎مداری کربلاییان بود، یاران سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا با اینکه می‎دانستند تا لحظاتی دیگر شهید می‎شوند، اما لحظه‎ای تردید نکرده و تا آخرین قطره خون خود از جایگاه امامت و ولایت دفاع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:در جامعه‎ای که فرهنگ شهادت وجود دارد دین در آن جامعه خاموش نخواهد شد.یکی از مهمترین اهداف نهضت سیدالشهدا(ع) تشکیل حکومت اسلامی و برکناری حکومت یزیدی بود. زیرا یزید چون پدرش در حال انحراف اسلام بودند.

خاتمی تصریح کرد:عشق به نماز را از دیگر جلوه‎های دین‎مداری کربلاییان بوده است و اگر ما پیرو راه سیدالشهدا(ع) هستیم در اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا و تاسوعا نباید سستی کنیم، حضرت و یارانشان در شب عاشورا به عبادت و نماز مشغول شدند و حتی ظهر عاشورا نیز در آن پیکار جنگ اقامه نماز کردند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: نقش حضرت زینب(س) در ماجرای کربلا نباید فراموش شود، این بانوی بزرگوار به همراه امام سجاد(ع) در عموم جلسات به ویژه مجلس یزید ملعون، خطبه‌‏های سنگینی علیه یزید و پیروانش قرائت کردند تا چهره ظالمانه و واقعی یزیدیان برای مردم مشخص شود.

کد خبر 4403211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha