۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶

وزارت خارجه فلسطین:

شهادت نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی به دست اسرائیل مصداق جنایت جنگی است

شهادت نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی به دست اسرائیل مصداق جنایت جنگی است

وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه ای شهادت نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی به دست نظامیان رژیم اشغالگر قدس را جنایتی جنگی توصیف کرد و خواستار برخورد قاطع با تل آویو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه فلسطین در صفحه توییتر خود جنایت های هولناک رژیم اشغالگر قدس علیه تظاهرات های مسالمت آمیز شهروندان فلسطینی در سراسر اراضی اشغالی را محکوم کرد.

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد که آخرین جنایت اسرائیل به شهادت رساندن سه نفر و زخمی کردن ۲۹۰ تن بوده است. در این بیانیه بر جنایت اسرائیل در به شهادت رساندن «شادی عبدالعال» نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی که از اهالی جبالیا بوده نیز اشاره شده است.

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرده که شادی عبدالعال با شلیک مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی به سرش به شهادت رسیده و به خیل هزاران شهید و زخمی فلسطینی که به وسیله ماشین کشتار رژیم اشغالگر قدس اعدام شده اند پیوسته است.

وزارت خارجه فلسطین دولت اسرائیل و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را مسئول مستقیم و کامل این جنایت توصیف کرده و تأکید کرده که جنایت های اسرائیل را به دادگاه کیفری بین الملل گزارش خواهد داد تا جنایتکاران جنگی اسرائیلی در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرده که فیلم منتشر شده از لحظه شهادت این نوجوان فلسطینی نشان می دهد که اقدام اسرائیل یک جنایت جنگی بوده است و جامعه جهانی نباید برای محکوم کردن این اقدام تعلل کند و باید موضعی بی سابقه و قاطع برای مقابله با جنایت اسرائیل اتخاذ شود.

این نهاد فلسطینی در ادامه به تهدیدهای اخیر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا هم واکنش نشان داده و تأکید کرده است که این تهدیدها نباید دیوان کیفری بین المللی را تحت تأثیر قرار بدهد.

کد خبر 4404543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha