۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳

فرماندار دماوند خبر داد؛

تبدیل دشت مشا به منطقه گردشگری و اقتصادی

تبدیل دشت مشا به منطقه گردشگری و اقتصادی

دماوند- فرماندار دماوند از تبدیل دشت مشا به منطقه گردشگری و اقتصادی خبر داد.

مجید صفری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص موضوعات مهمی که در خصوص دشتک مورد بررسی قرار گرفته است اظهار داشت: طی دیداری که با مردم مشا و دشتک داشتیم تعیین تکلیف حریم و بافت روستایی دشتک مورد بررسی قرار گرفت و در صد هستیم که دشتک از وضعیت کنونی خارج شود.

صفری در ادامه به بحث آب دشتک اشاره کرد و افزود: با توجه به نبود کنتور آب در دشتک قرار شد با امور آب روستایی هماهنگ شویم و کلا آب دشتک در اختیار شورای شهر قرار بگیرد و با مدیریت و هزینه خود شورا و نظارت آبفا آب روستایی انجام شود و در مورد برق شهری هم کمی با مشکل مواجه هستیم که اقداماتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در مشا چیزی که مهم است تعیین تکلیف طرح خدمات شهری منفصل به دماوند گفت: این مسئله با توضیح شهردار دماوند مشخص و طرح نهایی شده است و تکلیف آب روستایی به شهری مبدل شود که الان در اختیار آبفای روستایی است اما در هفته آینده به ابقای شهری منتقل می شود و حاضر هستیم که این اختیار را به هیات امنا بدهیم و دولت این اجازه را به شورا داده که خودشان بر آب نظارت کنند.

فرماندار دماوند در ادامه نکته مهم دیگر در مورد دشا مشا را به گردشگری بودن این منطقه عنوان کرد و بیان داشت: در این منطقه در نظر گرفته ایم و تلاش براین است که از ساخت و سازهای بیجا جلوگیری کنیم و در منطقه مشا و چشمه اعلی در حال کار هستیم که از لحاظ اقتصادی و افزایش اشتغال کارایی خوبی پیدا کنند.

صفری افزود: ساخت و ساز در مشا زیر مجموعه و تحت کنترل شهرداری است و تاکید ما این است که در دماوند به شدت از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری کنیم ولی قولی که به مردم داده ایم سامان دهی مشکلات و درخواست های مردم است که به استانداری و مجموعه شهری اعلام شده است.

فرماندار دماوند با اشاره به اینکه  امتیاز آب شرب در کلاک مشهد و خیلی از روستاهای دیگر دماوند به دهیاری ها واگذار شده است گفت: طی بازدید وزیر نیز مصوب شد که 7 ده به دهیاری تجهیز شود.

کد خبر 4405359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha