۸ بهمن ۱۳۸۵، ۱۴:۵۱

المنار فاش کرد:

توطئه خطرناک مثلث جعجع ،حریری و جنبلاط برای تشکیل شبکه ترور و فتنه انگیزی در لبنان

توطئه خطرناک مثلث جعجع ،حریری و جنبلاط برای تشکیل شبکه ترور و فتنه انگیزی در لبنان

یک نشریه عرب زبان از توطئه خطرناک مثلث سعد الحریری، سمیر جعجع و ولید جنبلاط از اعضای گروه موسوم به 14 مارس و طرفدار دولت فواد سنیوره، برای ایجاد شبکه ترور و جنگ داخلی در لبنان با هماهنگی دستگاههای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه "المنار" به نقل از منابع آگاه خود با بیان این مطلب نوشت : " سمیرجعجع" فرمانده  نیروهای فالانژیست سابق لبنان به دستگاه های امنیتی آمریکا و اسرائیل اطلاع داد که شبکه های مسلحی را برای انجام علمیات ترور و کشتار درلبنان تشکیل داده است.

براین اساس این نیروها به سوی نیروهای ارتش و دستگاه امنیتی لبنان از پایگاه های خود که از مدتها پیش تهیه شده است، حمله می کنند تا ارتش و نیروهای امنیتی را از این طریق به درگیری با طرفداران تشکیل دولت وحدت ملی بکشانند. همچنین نیروهای وابسته به سمیر جعجع برای عملیات ترور علیه فرماندهان نظامی و امنیتی نیز نقشه هایی دردست دارند.

منابع  آگاه درلبنان تصریح کردند که جعجع با توافق سعد الحریری رئیس فراکسیون اکثریت پارلمان این کشور، عناصری را در دانشگاه ها و موسسات مسلح کرده و همچنین در ساختمان های واقع در مناطق مختلف بیروت مهمات و اسلحه جاسازی کردند.

ازسوی دیگر این منابع تاکید کردند، ولید جنبلاط رهبر دروزی های لبنان و جعجع و سعد الحریری با همکاری یکدیگر واحدهای آپارتمانی وساختمان هایی را دربیروت، طرابلس وصیدا به منظوراسکان مزدوران لبنانی وشبه نظامیان فالانژیست در چارچوب اجرای این عملیات ترور و  کشتار و فتنه انگیزی اجاره کردند.

طرفداران تشکیل دولت وحدت ملی که با کابینه " فواد سنیوره" مخالفت دارند؛ سه شنبه گذشته دور جدید اعتراض خود را از سر گرفتند و دراعتصابی عمومی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در لبنان شدند.

دور اول این اعتصابات اول دسامبر( 10 آذر) آغازشد که با اعتصاب مسالمت آمیز دربرابر بعضی از وزارتخانه های لبنان ادامه پیدا کرد.

در پی اعتصابات روز سه شنبه 3 بهمن، تلاشهای مشکوکی برای ایجاد درگیری مسلحانه صورت گرفت که طی آن بیش از 150 تن در بیروت کشته و زخمی شدند؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در تلاش برای جلوگیری از عملی شدن توطئه فتنه انگیزی در لبنان، از همه قشرهای مردم خواست از خیابانها خارج شده و خویشتن داری کنند.

کد خبر 440787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha