۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲

امام‌جمعه بروجرد مطرح کرد:

تکیه‎بر قدرت الهی منجر به پیروزی در دوران دفاع مقدس شد

تکیه‎بر قدرت الهی منجر به پیروزی در دوران دفاع مقدس شد

بروجرد- امام‌جمعه بروجرد گفت: تکیه‌بر قدرت الهی رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس پیروز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح بروجرد در میدان تختی این شهر، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و شجاعت های شهیدان، مردم و نیروهای مسلح در طول هشت سال دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: پنج ویژگی مهم پیروان پیامبر اسلام برای مقابله با دشمن، در قرآن کریم آمده است که اولین آنها سر سختی در مقابل دشمنان است.

وی افزود: در برابر دشمنان باید سخت گیر بود چرا که در مقابل دشمن غدار، متجاوز، خونریز و قاتل چیزی به نام دلسوزی و نرم خویی معنا ندارد.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: سختگیری در برابر دشمنان موجب می شود دشمن دیگر هوس تجاوز و حمله به کشور را نداشته باشد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: هر جا صدای دادخواهی بلند شد کمکش کنید ولو اینکه مسلمان هم نباشد چرا که ویژگی پیروان پیامبر کمک به مستضعفین و مهربانی کردن است.

وی با بیان اینکه اگر انسان بخواهد در برابر دشمن به قدرت برسد به عبودیت پروردگار نیاز دارد، اظهار داشت: بندگی پروردگار در نهایت تواضع و فروتنی موجب کسب اعتماد و شجاعت می شود؛  همان مولفه ای که رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس و بسیجیان و جوانان داشتند و دشمنان را مجبور کردند در مقابل مردم ایران سر تعظیم فرود آورند.

امام جمعه بروجرد گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با سلاح کم و تجهیزات ناچیز در مقابل دشمنی می جنگیدند که ۳۰ کشور از آن حمایت می کرد اما عبادت های شبانه و تاسی از دستورات امام راحل(ره) باعث پیروزی ایران شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: این رزمندگان با اراده ای مصمم و توکل به پروردگار و بدون دست درازی به کشورهای شرق و غرب توانستند پیروز میدان جنگ تحمیلی باشند.

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی بالاتر از تکیه دادن به پروردگار نیست، ادامه داد: همین تکیه به قدرت الهی بود که رزمندگان را در هشت سال دوران دفاع مقدس پیروز کرد.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: دشمنان ایران با توسل به هر گونه حربه ای در صدد بودند ملت را شکست دهند اما موفق نشدند؛ امروز هم با تبلیغات گسترده رسانه ای سعی می کنند ایران را خدشه دار کنند که ملت نباید این تبلیغات را باور داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم پرچم جمهوری اسلامی ایران را به صاحب اصلی آن حضرت امام عصر(عج) برسانیم هر چند در این راه دشمنان مشکلات عدیده ای را ایجاد کنند.

وی افزود: این انقلاب پابرجاست و مردم با اراده ای قوی باید آن را تقویت کنند و باور داشته باشیم که پیروز میدان جنگ اقنصادی ملت ایران است.

کد خبر 4408803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha