۴ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۳

در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان شد:

استقبال شبکه کردستان از هفته دفاع مقدس با ویژه برنامه های متعدد

استقبال شبکه کردستان از هفته دفاع مقدس با ویژه برنامه های متعدد

سنندج – مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان از استقبال شبکه کردستان از هفته دفاع مقدس با ویژه برنامه های مختلف در دو بخش سیما و صدا خبر داد.

ابوالقاسم امان الهی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: صدا و سیمای مرکز کردستان با دو ویژه برنامه هفته دفاع مقدس را گرامی می ­دارد

وی ادامه داد: سیمای مرکز کردستان با ویژه برنامه «یادمان باشد» به تهیه کنندگی مهرداد یوسفی هفته دفاع مقدس را گرامی می­ دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان ادامه داد: ویژه برنامه «یادمان باشد» به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره حماسه دلاورمردی های رزمندگان غیور اسلام در دوره ۸ ساله دفاع مقدس در سیمای مرکز کردستان تهیه و پخش می ­شود.

وی عنوان کرد: ذکر خاطرات دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان و فرماندهان مناطق عملیاتی، دعوت از جانبازان و ایثارگران و یادآوری سالهای ایثار و جانفشانی از جمله آیتم های برنامه یاد ماندگار است.

امان الهی گفت: پخش نماهنگ، تصاویر و موسیقی همراه با مسابقه پرسش و پاسخ برای جوانان از قسمت های مختلف این ویژه برنامه است که به مدت هفت شب از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شب مدت ۵۰ دقیقه پخش خواهد شد.

وی با اشاره به بخش های مختلف این برنامه، یادآور شد: برگی از تاریخ یکی از بخش های این برنامه است که در آن آیتم وقایع جنگ نحمیلی را در تاریخ بخصوص در استان کردستان  و همچنین نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس امسال به وسیله نریشن وتصاویر موجود و گرافیک تهیه می گردد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: عکس های یادگاری و عکس های از عملیاتهای جبهه های استان و عملیاتها درهربرنامه نمایش داده می شود.

وی به آیتم حماسه نگاران اشاره کرد و گفت: در این آیتم بصورت گزارش از خبرنگاران، نویسندگان، تصویربرداران و فیلم سازان و مستندسازان استان و نمایش بخشهایی از آثارشان تهیه و پخش می گردد.

امان الهی عنوان کرد: در بخش شهید گمنام نیز مزار شهدای گمنامی که در استان در مکانهای مختلف قرار دارد گزارش تهیه و مزار آنان غباررویی و ادای احترام صورت می گیرد.

وی به برنامه های صدا اشاره کرد و گفت: صدای مرکز کردستان به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه ای هفت قسمتی با عنوان میدان آزادگی به صورت زنده تهیه و پخش می کند

وی یاداور شد: در این برنامه تلاش می شود با استفاده از فضاسازی های لازم، بخش هایی از دفاع مقدس در اذهان مردم زنده گردد، گفتگو با فرماندهان نظامی اعم از ارتشی و سپاهی و بسیجی که در ایام دفاع مقدس حضور داشتند، از دفاع مقدس چگونگی پیروزی در آن حکایت شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان بیان کرد: همچنین با بررسی ادبیات دفاع مقدس تلاش می شود تا مسائل جنگ در حوزه ادبیات نمایانده شود و بررسی نقش مردم نقش مردم کردستان در ۸ سال دفاع مقدس نیز در برنامه لحاظ می شود.

کد خبر 4412934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha