۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱

رئیس اتاق کرمان:

تامین منابع مالی پاشنه آشیل فعالیت‌های اقتصادی است

تامین منابع مالی پاشنه آشیل فعالیت‌های اقتصادی است

کرمان - رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه وضعیت تولید خوب نیست، گفت: پاشنه آشیل فعالیت‌های اقتصادی تامین منابع مالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی طبیب زاده صبح چهارشنبه در همایش «عقود بانکی، ماهیت تا عمل» اظهار کرد: ما در حوزه فعالیت‌های بخش خصوصی، دنبال کار ریشه‌ای هستیم و این که بدانیم نقاط آسیب‌مان کجاست.

وی افزود: تقریبا ۷۵ درصد از مسائل و مشکلات بخش خصوصی بیمه، مالیات و وام است که خوشبختانه در بحث بیمه و مالیات خوب عمل کردیم و مشکلات آن را توانستیم حل کنیم.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه پاشنه آشیل فعالیت‌های اقتصادی تامین منابع مالی است، ابراز داشت: نمایندگان سه قوه حاضر در این جمع شامل دولت، مجلس و قوه قضائیه با تمام توان خود در استان به کمک بخش خصوصی آمده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان تصریح کرد: من منکر این نیستم که در کشور شرایط سختی وجود دارد اما مسائل به وجود آمده باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی یادآور شد: وضعیت تولید خوب نیست و تامین مالی از موارد مهم اقتصادی است ما چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهیم، ما می‌خواهیم قانون عقود بانکی اجرا شود اما همین ظرفیتی هم که وجود دارد اجرا نمی‌شود و باید در شرایط جدید قانون اصلاح شود.

طبیب‌زاده عنوان کرد: اتاق بازرگانی تاکید دارد که همواره از فعالیت‌های قانونی حمایت کند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان این که فعالترین فعالیت‌های صورت گرفته ما بیمه و مالیات بوده است، گفت: ماده ۲۴ قانون بر بهبود فضای کسب و کار تاکید کرده، ما می‌خواهیم که بانک مرکزی فرم‌هایی تهیه کند برای حمایت از طرف ضعیف‌تر گرچه مصادیق عادلانه بودن را باید تعریف کنیم.

وی یادآور شد: قراردادهایی که فعالان اقتصادی با بانک‌ها عقد می‌کنند باید طرف ضعیف و قوی داشته باشد که باید کارشناسان به این موضوع توجه کنند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: بانک‌ها فقط به این فکر می‌کنند باید بدهی‌ها وصول شود تملک کارخانه و تعطیلی آن چه فایده‌ای دارد.

وی با بیان این که بانک‌ها ضرورت دارد که قراردادها را عادلانه تنظیم کنند، افزود: خوشبختانه با همراهی و هماهنگی سیستم قضایی و طی جلساتی توانستیم بر اصلاح قانون و نگاه عادلانه بانک‌ها تاکید کنیم.

طبیب‌زاده تصریح کرد: ما فعالیت‌های سالم را دنبال می‌کنیم اما باید قضات، کارشناسان دادگستری و وکلا باید نگاه مساعد و همراهی به بخش اقتصاد داشته باشند تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

کد خبر 4412996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha