۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

اختصاص ۱۸ درصد بودجه تجهیزات توانبخشی به ناشنوایان

اختصاص ۱۸ درصد بودجه تجهیزات توانبخشی به ناشنوایان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اختصاص ۱۸ درصد بودجه تجحیزات توانبخشی معلولان به ناشنوایان خبر داد .

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی نژاد در مراسم تقدیر از ناشنوایان فعال افزود: سیاست توانبخشی بهزیستی کشور اشاعه زبان اشاره و حرکت در جهت رسمی شدن این زبان در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد معلولیت ها در کل کشور مربوط به معلولیت شنوایی است گفت: که این درصد در استان تهران نیز مصداق دارد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: ۱۸ درصد بودجه تجهیزات توانبخشی بهزیستی کشور به حوزه ناشنوایان اختصاص دارد که بر اساس نیاز استانها و تائید کمیته توانبخشی به معلولان اختصاص می یابد.

نحوی نژاد اظهار داشت: با توجه به ظاهر سالم متاسفانه گاها به حجم و ماهیت معلولیت و محرومیت ناشنوایان توجه زیادی نشده که در این مورد حتما دخالت خواهیم کرد.

به گفته وی، ۴ مرکز آموزشی ناشنوایان در تهران وجود دارد که یکی از دلایل عدم گسترش مراکز ناشنوایان موضوع گرانی هزینه فضای فیزیکی و مکان است.

وی گفت: یکی از کارکرد های مراکز مردم نهاد هدایت امکانات و ظرفیت های جامعه به سوی استفاده معلولان است که پتانسیل های زیادی در این زمینه وجود دارد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اظهارداشت: اعتباری تحت عنوان توانمندسازی ناشنوایان با هدف گسترش زبان اشاره به مراکز فعال در این حوزه اختصاص می یابد.

وی بیان داشت: به دنبال آموزش کلاسیک به مددکاران حوزه توانبخشی با همکاری انجمن مددکاران اجتماعی ایران هستیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: لازم است رابطی در سطح ستادی و شهرستانها برای ارتباط با ناشنوایان حضور داشته باشند.

به گفته وی، سقف ۶۵ درصد سهم یارانه مراکز خانواده و کودکان ناشنوا به صورت پایلوت در استان تهران برداشته خواهد شد در صورت افزایش کیفیت خدمات به ناشنوایان این طرح ادامه می یابد.

کد خبر 4413150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha