۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵

گزارش مهر از استان مرکزی؛

رسیدگی به مطالبات کامیونداران دردستورکار/پیگیری برای تامین لاستیک

رسیدگی به مطالبات کامیونداران دردستورکار/پیگیری برای تامین لاستیک

اراک- حوزه حمل و نقل بار استان مرکزی طی روزهای اخیر شاهد درخواست مطالباتی از سوی کامیون داران بوده که تمهیداتی برای پاسخگویی به این مطالبات اندیشیده شده و نیازمند بردباری از سوی این صنف است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: طی چند وقت اخیر کامیون داران استان مرکزی همچون سایر استان های کشور به دنبال پیگیری مطالبات خود هستند و در این زمینه اعتراضاتی داشته اند.

البته مشکلات این حوزه در استان مرکزی نسبت به سایر استان ها بسیار کمتر بوده و با پیگیری هایی که در روزهای اخیر انجام شده، این پیش بینی وجود دارد که با پاسخگویی به مطالبات این قشر، زمینه حل بخش عمده ای از مشکل فراهم شود.

عمده ترین دلایل اعتصابات کامیون داران را در کشور و به تبع آن استان، می توان عدم افزایش کرایه حمل بار، نیاز به الگوی محاسبه قانونی کرایه ها، افزایش قیمت بیمه سالانه خودرو، افزایش عوارض اتوبان ها، دریافت کمیسیون بالای باربری ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودروها بیان کرد.

البته این مطالبات و خواسته ها از سوی کامیون داران به حق است، اما در شرایط موجود اقتصادی کشور که با مشکلات بسیار مواجه هستیم، چنین اقداماتی در واقع می تواند آب ریختن به آسیاب دشمنان باشد و زمینه سوء استفاده برخی که به دنبال هرج و مرج هستند را فراهم کند.

افزایش دستمزد و کاهش عوارض و مالیات، مطالبه کامیون داران

در این زمینه یکی از کامیون داران استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما بیشترین ساعات و زمان عمر خود را در جاده ها سپری می کنیم، اما با توجه به این شرایط از حداقل دستمزد برخوردار هستیم.

رضا نجفی بیان کرد: من بیش از ۱۵ سال است در این عرصه فعالیت دارم و اگر هم اعتراضی انجام دهم؛ قطعا باری به من از طرف باربری که بیشترین میزان سود را دریافت می کند تعلق نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: این شغل باید جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد و رانندگان بتوانند از مزایای آن برخوردار شوند، زیرا در این شغل استهلاک هم برای راننده و هم برای خودرو بسیار زیاد است.

یکی دیگر از کامیون داران در این زمینه در گفت و گو با مهر بیان کرد: متاسفانه ما کامیون داران باید مدت زمان زیادی گاه حتی هفت روز را در نوبت برای بارگیری بمانیم، بعد از آن هم باید هزینه های زیادی را برای عوارض جاده ها، مالیات و... پرداخت کنیم، با این شرایط درآمد چندانی نصیب ما نخواهد شد.

غلامرضا گودرزی بیان کرد: از طرفی با مشکلات و مسائل بسیار زیاد دیگری همچون سرقت بار و... در مسیر مواجه هستیم که نه تنها سودی نصیب ما نخواهد شد، بلکه متضرر هم می شویم.

وی در ادامه با اشاره به دو برابر شدن مالیات در یک سال گذشته ادامه داد: متاسفانه با وجود افزایش نرخ مالیات، درآمد ما هیچ افزایشی نداشته علاوه بر این لاستیک، روغن و لوازم یدکی نیز بسیار گران شده است.

جمعی از فعالان صنفی: نباید اجازه دهیم شرایط موجب سوء استفاده دشمن شود

رئیس یکی از اتحادیه های صنفی اراک نیز در گفت و گو با مهر در این رابطه گفت: مشکلات کامیونداران بر صنف ما نیز تاثیر گذاشته و با توجه به اینکه مشکلاتی در انتقال بارها ایجاد شده، در تامین مواد با مشکل مواجه هستیم.

موسوی بیان کرد: در این شرایط ناچار هستیم برخی از اجناس را از طریق نیسان با قیمتی بسیار بالا منتقل کنیم که این راه حل نیز مشکلات بسیاری ایجاد می کند، این مشکلات باید با همکاری و بردباری رفع شود.

با توجه به اینکه هم اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، نباید اجازه دهیم با این اقدامات دشمنان نظام به اهدف خود دست یابند، بلکه باید در همکاری با یکدیگر مشکلات را پشت سر بگذاریم و علاوه بر این به مطالبات کامیون داران نیز رسیدگی شودهمچنین رئیس یکی دیگر از اتحادیه های صنفی اراک گفت: ما نیز مانند سایر صنوف در زمینه انتقال بار با مشکلاتی مواجه شده ایم و دو برابر شدن قیمت های حمل بار یکی از مشکلات اساسی ما است، اما باید شرایطی را فراهم سازیم که مشکلات در شرایط منطقی برطرف شوند.

در همین زمینه مدیر یکی از شرکت های حمل و نقل مواد نفتی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه هم اکنون در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم، نباید اجازه دهیم با این اقدامات دشمنان نظام به اهدف خود دست یابند، بلکه باید دوشادوش و در همکاری با یکدیگر مشکلات را پشت سر بگذاریم و علاوه بر این به مطالبات کامیون داران نیز رسیدگی شود.

ترکمانی عنوان کرد: در این شرایط ما علاوه بر تامین سوخت استان، توانسته ایم در تامین سوخت استان های دیگر نیز ورود کنیم و هم اکنون شش شرکت زیرمجموعه شرکت نفت در زمینه سوخت رسانی با تعداد حدود ۹۰ تانکر در حال فعالیت هستند تا کمبودی از نظر تامین سوخت وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ما نیز مدام رانندگانی را که در این شرکت مشغول به فعالیت هستند را ترغیب و تشویق به فعالیت می کنیم، زیرا یکی از رسالت های اصلی ما در این شرایط ایجاد وحدت، انسجام و همدلی است و در این شرایط نباید اجازه دهیم مردم دچار مشکل شوند.

رفع مشکلات کامیون داران استان مرکزی در حال پیگیری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری وضعیت کامیون داران و مطالبات این قشر در استان مرکزی اظهار داشت: در این زمینه طی روزهای اخیر جلسات متعدد هم اندیشی و تصمیم گیری برگزار شده و با جدیت به دنبال رسیدگی به مطالبات کامیون داران هستیم.

سعید فرخی بیان کرد: بر اساس آماری که طی چند روز اخیر به دست آمده، تعداد بارنامه ها در استان در حال افزایش است که این مساله بیان کننده همکاری کامیون داران استان با ما است و ما نیز حل مشکلات را در دستور کار داریم.

با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی است و برخی از مواد اولیه صنایع سنگین باید به داخل استان حمل شود، تلاش کردیم تا مشکلات و مسائل کامیون داران را با همکاری و تعامل رفع کنیم و طی مدت اخیر، شاهد تعطیلی و ایجاد خلل در روند کاری صنایع استان نبودیممعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی است و برخی از مواد اولیه صنایع سنگین باید به داخل استان حمل شود، تلاش کردیم تا مشکلات و مسائل کامیون داران را با همکاری و تعامل رفع کنیم و طی مدت اخیر، شاهد تعطیلی و ایجاد خلل در روند کاری صنایع استان نبودیم.

وی با اشاره به وضعیت تامین سوخت در استان مرکزی در شرایط کنونی اضافه کرد:طبق بررسی صورت گرفته، مشکلی در این رابطه وجود ندارد و از نظر تامین سوخت با چالشی مواجه نبوده و نیستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: طی روزهای اخیر در برخی مناطق کشور شاهد ایجاد مشکل در محورهای مواصلاتی برای کامیون دارانی که فعالیت دارند بودیم، اما خوشبختانه چنین مساله ای در محورهای مواصلاتی استان به وقوع نپیوسته است.

فرخی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هرگونه اختلال در حوزه اقتصادی سبب خوشحالی دشمنان نظام خواهد شد، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم دشمنان از این شرایط به نفع خود استفاده کنند، بلکه باید در کنار یکدیگر مشکلات را پشت سر بگذاریم و شرایط موجود را سپری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: همچنان پیگیری در زمینه رفع مشکلات کامیون داران استان در دست اقدام است و تلاش داریم تمام کامیون داران استان با رفع مشکلات موجود، هرچه زودتر وارد چرخه فعالیت و خدمت رسانی به مردم شوند.

انجام بارگیری در اکثر پایانه های استان مرکزی

در این زمینه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و با توجه به اینکه یکی از مطالبات اصلی و مهم کامیون داران، حل مشکل لاستیک است، طرح توزیع لاستیک با نرخ مصوب دولتی به تعداد روزانه ۳۰ تا ۴۰ حلقه لاستیک از طریق انجمن ها و دفاتر عامل توزیع لاستیک که در پایانه حمل و نقل کالای استان مستقر است، در بین رانندگان وسایل نقلیه سنگین این استان انجام می شود.

در حال حاضر بارگیری در بیشتر پایانه های بار شهرستان های مختلف استان مرکزی در حال انجام است و اگر بارگیری توسط کامیونی انجام نمی شود به دلیل مشکلاتی از جمله نداشتن لاستیک مناسب استعلی زندی فر بیان کرد: خوشبختانه تانکرهای سوخت رسانی در مسیر استان هایی که سوخت آن ها از طریق این استان و منطقه تامین می شود در حال تردد هستند و در زمینه تامین سوخت با مشکلی مواجه نیستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بارگیری در بیشتر پایانه های بار شهرستان های مختلف استان مرکزی در حال انجام است و اگر بارگیری توسط کامیونی انجام نمی شود به دلیل مشکلاتی از جمله نداشتن لاستیک مناسب است.

به نظر  می رسد در شرایط کنونی کشور که دشمن به دنبال فشار و هجمه اقتصادی از جهات مختلف به منظور آسیب رساندن به نظام اسلامی است، بایستی اقشار مردمی که در حوزه های شغلی مختلف فعال هستند، با در نظر گرفتن شرایط موجود حرکت کرده و ضمن اینکه مطالبات آنها در فضای معقول و منطقی مطرح گردد، طوری عمل نشود که دستمایه ای برای سوءاستفاده دشمنان نظام قرار گیرد.

کد خبر 4416207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha