۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶

وقتی علی‌اکبر ولایتی مردم را به مقاومت دعوت می‌کند؛

مسئولان ایرانی چه قدر به مسئولان یمنی شباهت دارند؟

مسئولان ایرانی چه قدر به مسئولان یمنی شباهت دارند؟

یکی از شخصیت‌های سیاسی از مردم خواسته که در مواجهه بامشکلات، از مقاومت یمن الگو بگیرند. حالا خیلی‌ها در فضای مجازی می‌پرسند مسئولان ایرانی چه‌قدر شبیه مسئولان یمنی در سختی‌ها، شریک مردمند؟

مجله مهر «از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس لنگ می‌بندد و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دست‌شان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست این‌ها عاجز شدند.» این جملات بخشی از صحبت‌های علی اکبر ولایتی عضو تشخیص مصلحت نظام درباره اوضاع نابه‌سامان اقتصادی است که در آن مردم ایران را به مقاومت هر چه بیشتر در برابر تحریم‌های اقتصادی دعوت می‌کند و از مردم می‌خواهد که در این زمینه مقاومت سرسختانه مردم یمن در برابر ظلم را در نظر داشته باشند.

اما کافی است در این بین نگاهی به مسئولان یمنی بیاندازید تا متوجه این امر باشید که آنها هم هم پای مردم کشورشان درمقابل شرایط سخت مقاومت کرده‌اند. چه بسا مردم ایران هم سال‌هاست که ایستادگی‌شان را در برابر  ظلم و تحملشان را در برابر شرایط سخت نشان داده اند و بعد از این نیز نشان خواهند داد. کما اینکه در سال‌های دفاع مقدس نیز رشادت‌های مردم زبانزد شده بود.

واکنش‌ها به سخنان علی اکبر ولایتی اگرچه بعضی احساسی بود اما فحوای همه آنها نشان می‌داد که مقاومت در برابر شرایط سخت، زمانی برای مردم ایران عمق و معنای بیشتری پیدا می‌کند که آنها هم همه‌ی مسئولان ایرانی را پا به پای خودشان ببینند و لااقل اندکی از سبک زندگی و سختی‌هایی را که تحریم و فشارهای اقتصادی برایشان به بار می‌آورد را در زندگی برخی مسئولان پیدا کنند. در نگاه دیگر، انتشار تصاویر و خبرهای از «سبک زندگی غیرمعقولانه» برخی از سیاسیون باعث می‌شود تا امنیت روانی جامعه نیز مختل شود و پذیرش مشلاکت اقتصادی از سوی مردم سخت‌تر از قبل شود ...

در روزهای اخیر، تصاویری از عبدالملک الحوثی رهبر گروه‌های مقاومت مردم یمن منتشر شده که تغییرات چهره او در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد. اگرچه قضاوت کردن از روی یک عکس کار چندان دقیقی نیست اما برخی از کاربران شبکه اجتماعی معتقدند که این تصویر می‌تواند سندی برای همراه رهبر الحوثی‌ها با مردم یمن باشد. یمن که فقیرترین کشور عربی است، در سال‌های گذشته در محاصره اقتصادی و نظامی ائتلاف "عربستان-امارات-بحرین" قرار گرفته و جامعه جهانی نیز نسبت به جنایت‌های جنگی صورت گرفته در این کشور بی‌تفاوت است.

کد خبر 4416686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی GB ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
      0 1
      آقای ولایتی ظاهرا فراموش کردید همین ملت بودن که درس مقاومت 8 ساله رو به همین همسایه هانشان داد. کی بود میگفت بهار عربی الگوش ایران بود؟! ملت، همیشه در برابر مشکلات و مسئولین بی فکرمون مقامت ها کردن