۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶

مهرازآذربایجان غربی‌گزارش می‌دهد

پیگیری مطالبات کامیون داران/ سوء استفاده از یک اعتراض صنفی

پیگیری مطالبات کامیون داران/ سوء استفاده از یک اعتراض صنفی

ارومیه–درهفته های اخیر کمبود لاستیک، لوازم یدکی، کمبود سوخت، افزایش حق بیمه رانندگان و ثابت ماندن کرایه بار موجب گلایه کامیون داران بود که در حال حاضر رفع این مطالبات در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- سکینه اسمی: در پی کمبود برخی لوازم یدکی و لاستیک و کم بودن کرایه بار عده ای از کامیون داران پیگیر مطالبات خود شدند که بررسی این موضوع به سرعت در دستور کار مسئولان قرار گرفته و هم اکنون مطالبات به حق این صنف در استان در حال تامین است.

در این میان اما عده ای سعی داشتند از آب گل آلود ماهی گرفته و پیگیری خواسته های به حق رانندگان را ناآرامی جلوه دهند که با همکاری شایسته و بموقع کامیون داران و اراده مسئولان در جهت پیگیری مطالبات این صنف، این افراد ناکام ماندند.

در حال حاضر صدور بارنامه و فعالیت کامیون داران به روال عادی در حال انجام است و با تلاش مسئولان ۱۳۴ حلقه لاستیک نیز تهیه شده که طی امروز و فردا از طریق قرعه کشی در اختیار رانندگان قرار می گیرد.

رانندگان هیج تحصن و اعتصابی ندارند

یکی از کامیون داران ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مشکلات کامیونداران استان گفت: رانندگان تنها مطالبات و نیازهای به حق خود را از مسئولان به صورت قانونی و با آرامش کامل پیگیر بوده و هستند.

رضا غلامی با بیان اینکه تاکنون هیچ اعتصاب و تحصنی نداشته ایم و اصلا با برگزاری هر اعتصابی مخالفیم افزود: وقتی براحتی می توانیم نیازهای خود را مطالبه کنیم اعتصاب معنایی ندارد چرا که اعتصاب موجب  متخل شدن روند کاری شده و در نهایت خود ما متضرر می شویم.

عزیز حسن زاده از دیگر رانندگان ارومیه با بیان اینکه متاسفانه عده ای سوءاستفاده کننده از فضای موجود قصد بدنام کردن کامیون داران و عدم حل مشکلات آنها را دارند افزود: ما اعلام می کنیم هیچ مشکلی وجود ندارد تنها به علت کمبود لاستیک و گرانی لوازم یدکی و ثابت ماندن کرایه بار از مسئولان خواهان حل این مشکلات هستیم، که قدم های خوبی از سوی مسئولان برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه کامیون داران استان و حتی کشور همانند سایر اقشار و اصناف جامعه در راه توسعه و پیشرفت کشور قدم برداشته و کار می کنند افزود: ما هیچ وقت به دنبال ناآرامی استان و کشور نیستیم و فردا اگر تهدیدی متوجه کشور شود همین کامیون داران نیز به سهم خود برابر این تهدیدات ایستادگی می کنند.

هادی حسین پور از دیگر کامیون داران ارومیه سهمیه بندی سوخت بر اساس طرح پیمایش و نبود امکانات رفاهی از قبیل پایانه های بار ،اقامت گاه و امکانات بهداشتی، بالا بودن عوارض جاده ای در محور ارومیه-تبریز، کم عرض بودن جاده های مواصلاتی بین شهرستان ها، کیفیت پایین آسفالت وشرایط نگهداری آن جهت جلوگیری از استهلاک لاستیک را از مهمترین مشکلات کامیون داران عنوان کرد.

وی نبود پایانه های اعلام بار به صورت تخصصی، وجود واسطه (دلال)های فراوان در سیستم اعلام بار در سراسر استان، به صورت تخصصی، کمبود لاستیک و بالا بودن قیمت آن حتی تولیدات داخل، قاچاق سوخت به صورت چشمگیر و کمبود سوخت به لحاظ تقاضا، نامطلوب بودن شرایط جاده ها به لحاظ کوهستانی بودن استان را از دیگر مشکلات برشمرد.

رسیدگی به مطالبات کامیون داران استان در دستور کار قرار دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر پاسخ به مطالبات کامیون داران استان در دستور کار قرار دارد.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در هفته های اخیر شاهد بروز مسایل و اعتصاب در بخش کامیون داران در برخی استانها بوده ایم ولی این مشکل در آذربایجان غربی به شکل تحصن و اعتصاب شاهد نبودیم افزود: اما کامیوداران استان نیز همانند سایر استانها مطالبات به حقی دارند که در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در استان نداریم و برنامه ها صادر و کامیون داران در حال فعالیت هستند افزود: بیان مطالبات حق طبیعی هر صنفی است اما متاسفانه حوادث روی داده در برخی استانهای کشور از سوی خود کامیون داران نبوده بلکه شطینت عده ای برای گرفتن ماهی از آب گل آلود بود.

شکری با اشاره به اینکه کامیون داران واقعی استان و کشور بدون مشکل پیگیر مطالبات خود هستند و دولت نیز در حال پیگیری و رایزنی برای حل مطالبات آنها است افزود: گران شدن عوارض، لوازم یدکی، کمبود سوخت، افزایش حق بیمه رانندگان و ثابت ماندن کرایه بار بخشی از این مطالبات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از کاهش ۲۰ درصدی صدور بارنامه طی هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته خبر داد و افزود: تعداد بارنامه های صادر شده در طول یک روز در استان به دو هزار و ۱۰۰ صفحه رسیده است.

شکری با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار راننده در استان، اظهار داشت: از این تعداد ۱۷ هزار راننده کامیون دارای کارت هوشمند در استان فعال است.

وی از حل مشکل بیمه رانندگان نیز خبر داد و افزود: این مشکل توسط این اداره و با همکاری کمیسیون های مربوطه در تامین اجتماعی مطرح و در نهایت ضمن واریز سهم بیمه کارفرما، قرارداد برای بیمه تکمیلی بسته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه طی روزهای اخیر ۱۳۰۰ کانتینر محموله لاستیک وارد کشور شده است عنوان کرد: از این تعداد ۱۳۴ حلقه به استان واگذار شده است که از طریق قرعه کشی بین رانندگان توزیع می شود.

کامیون داران همکاری لازم برای حل مشکلات موجود را دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون در استان مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و رانندگان به صورت قانونی پیگیر مطالبات خود هستند.

جعفرصادق اسکندری با بیان اینکه رانندگان قشر زحمت کش جامعه هستند اظهار داشت: در استان هیچ اعتصاب و تحصنی از کامیون داران نداشتیم و همکاری رانندگان در راستای عدم وقوع ناآرامی و نیز پیگیری قانونی مطالباتشان قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای با قصد سنگ اندازی و ایجاد فضای ناآرام اقدام به انتشار شایعاتی در خصوص تحصن کامیون داران کرده اند که با هوشیاری رانندگان نتوانستند به اهداف خود برسند.

اسکندری با اشاره به اینکه مطالبات کامیون داران توسط نهادهای ذیربط و نیز انجمن رانندگان استان در حال پیگیری است گفت: بخشی از خواسته های این قشر تامین شده و در حال توزیع است.

کد خبر 4417594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha