۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۴

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دود وابستگی های قومی در نظارت بر بازار استان ‌به چشم مردم می رود

دود وابستگی های قومی در نظارت بر بازار استان ‌به چشم مردم می رود

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش هایی از چرخه نظارت بر بازار استان گیرهایی افتاده است که بخشی نیز به وابستگی قومی برمی گردد که دود آن به چشم مردم می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی عصر دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان، افزود: در بحث معیشت مردم با هیچکس تعارف نداریم و اغماض نظارتی در مقابل فروشنده و فروشگاه های متخلف، بزرگترین خیانت است.

احمدی خواستار بررسی و شناسایی جدی آسیب ها و موانع تحقق چرخه صحیح نظارتی بر بازار استان شد و گفت: همچنین رصد مناسب بازار توسط دستگاه های متولی باید عملیاتی شود.

احمدی تامین، توزیع و پایش بازار را لازمه دستیابی به کنترل و تنظیم بازار دانست و اظهار کرد: عدم دسترسی مردم به کالاهای اساسی نشان از انحراف توزیع است و باید تعادل مناسبی در بازار برقرار شود.

استاندار خواستار بهبود ظرفیت های ذخیره سازی و انباری استان با هدف تامین بهتر نیازهای استان شد و گفت: ‌همچنین تحقق افزایش ظرفیت ها به جذب بهتر و مناسبتر سهمیه های در نظر گرفته شده برای استان با هدف تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی کمک می کند.

احمدی بر تامین نیاز بازار و کالاهای اساسی مردم تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه متولی در هرجایی که احساس شد در بازار کالایی کم است و در انباری وجود دارد، با هماهنگی استانداری نسبت به تحقق تامین اقدامات لازم را انجام دهد.

احمدی با اشاره به موضوع توزیع گوشت مرغ منجمد و انتقاد از برخی چرخه های زمان بر و غیر مورد نیاز در تامین کالاهای اساسی، توزیع کالا و تنظیم بازار، گفت: نباید برای زندگی مردم بروکراسی ایجاد شود و خود تحریمی ما درست نیست.

احمدی همچنین بر نظارت کامل و دقیق بر فروشگاه های زنجیره ای تاکید کرد و بیان داشت: باید وضعیت توزیع کالاهای اساسی نیز در این فروشگاه رصد شود و گزارش روزانه از این فروشگاه ها داشته باشیم.

احمدی همچنین خواستار پیگیری برای نحوه عملکرد فروشگاه های زنجیره ای مانند رفاه در پرداخت مالیات شد و گفت: رفاه زمین استان را در بهترین موقعیت شهری گرفته است و موضوع عدم پرداخت مالیات این فروشگاه باید مورد رصد و بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم اجرایی شود.

کد خبر 4417975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha