۹ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۳

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

حذف مشق شب در راستای سیاست‌های وزارتخانه است

حذف مشق شب در راستای سیاست‌های وزارتخانه است

سمنان- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان، درباره طرح حذف مشق شب در مقطع ابتدایی، گفت: این امر طبق سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش در سطح استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه نشست کارگروه کودک استان سمنان و درجمع مدیران کانون پرورش فکری استان ضمن بیان اینکه حذف مشق شب در راستای سیاست‌های وزارتخانه آموزش و پروش است، تأکید کرد: هدف از اجرای این طرح آن است که هر آنچه از دانش‌افزایی قرار است برای دانش آموزان رخ دهد می‌بایست در درون مدرسه باشد.

وی افزود: در سیاست جدید آموزش‌وپرورش، به‌جای نوشتن مشق شب، فعالیت‌هایی به دانش آموزان تکلیف می‌شود که در آن، علم‌آموزی،  اندیشه ورزی، تحقیق و تعامل بیشتر دانش‌آموز با اعضای خانواده، مورد تأکید قرارگرفته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تقویت حس کار گروهی را دیگر مزیت تکلیف‌های آموزشی و پژوهشی دانش آموزان به‌جای مشق شب دانست و گفت: حذف احساس رقابت در بین دانش آموزان و جایگزینی کار تیمی برای علم افزایی و تولید علم در زمره سیاست‌های جدید آموزش‌وپرورش است.

دستورانی همچنین گفت: تحقق مدرسه محوری با اجرای برنامه تولید محتوای آموزشی برای دانش آموزان باسیاست‌های شورای مدرسه محسوب می‌شود که تحولی بزرگ در سیستم آموزشی پس از دهه‌ها، محسوب می شود.

کد خبر 4418086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha