۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۰

صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی ۳۰ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی ۳۰ درصد افزایش یافت

تبریز- ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی گفت: صادرات انجام شده از طریق مبادی گمرکی استان در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلی اورنگی گفت: در نیمه نخست سالجاری یک میلیون و۹۰ هزار و ۳۸۷ تن کالا به ارزش ۷۶۰ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۰۲ دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی افزود: عمده گروه کالاهای صادره از طریق گمرکات استان شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، چدن، آهن و فولاد، سوخت های معدنی روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، اجزاء و قطعات آنها، شیرینی و شکلات، فرآورده های غلات آرد نشاسته، شیر و نان های شیرینی، میوه های خوراکی، پوست مرکبات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، کاکائو و فرآورده های آن است.

ناظر گمرکات استان اعلام کرد: این محصولات به ۸۵ کشور دنیا از جمله کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، پاکستان، ایتالیا، چین و بلغارستان صادر شده است.

وی همچنین گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۵۲ هزار و ۲۷ تن کالا به ارزش ۴۲۰ میلیون و ۴۹۷ هزار و۵۷ دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزن ۴۰درصد و از حیث ارزش دلاری ۲۰ درصد کاهش نشان می دهد.

عمده کالاهای وارده به کشور از طریق مبادی گمرکی استان شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزاء و قطعات آنها، توتون و تنباکو، قطعات منفصله ماشین آلات و خودرو، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب، چدن آهن و فولاد، ماشین آلات و دستگاههای برقی، کاغذ و مقوا و اشیای ساخته شده از خمیر کاغذ یا مقوا، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره، فرآورده های خوراکی گوناگون و میوه های خوراکی و پوست مرکبات است.

وی خاطرنشان کرد: این کالاها از ۵۳ کشور مختلف دنیا و بطور عمده از کشورهای ترکیه، آلمان، چین، امارات متحده عربی، ژاپن، ایتالیا، جمهوری کره، ارمنستان، هلند و دانمارک از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی همچنین با اعلام اینکه در همین مدت بیش از ۷۵۵ هزار و ۹۲۷ مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کرده اند، گفت: نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته مسافرین خروجی ۱۰ درصد و مسافرین ورودی ۵ درصد افزایش نشان می دهد.

اورنگی درآمدهای وصولی گمرکات استان در نیمه اول سالجاری را افزون بر ۲ هزار و ۵۹۹ میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۳۵۱ ریال اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 4420871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha