۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵

رئیس اداره منابع طبیعی ری خبر داد؛

عملیات بیابان زدائی۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی جنوب پایتخت

عملیات بیابان زدائی۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی جنوب پایتخت

ری- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری از عملیات بیابان زدائی۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی جنوب پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ضیاء نصرتی صبح دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف احیای مراتع، کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن های روان، ۱۰هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان واقع درجنوب پایتخت زیر پوشش عملیات بیابان زدائی قرار می گیرد.

نصرتی در ادامه افزود: تهیه طرح بیابان زدائی برای این میزان اراضی در دست اقدام است که پس از تهیه و تخصیص اعتبار به مرحله اجرا درخواهد آمد. وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰هزار هکتار از اراضی این شهرستان دارای شرایط بیابانی می باشد.

وی اجرای طرح های بیابان زدائی را ضروری دانست و اظهار داشت: با وجود این میزان اراضی که قابلیت بیابانی دارد چنانچه اقدامات بیابان زدائی انجام نشود تولید گرد و غبار در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود و می تواند به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنین این مناطق و شهر تهران مطرح شود که بر همین اساس اجرای طرح های بیابان زدائی در سطح این شهرستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری بیان داشت: با توجه به اهمیت اجرای طرح های بیابان زدائی برای مقابله با بیابان، کنترل گرد و غبار و ریزگردها موضوع در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد تأکید و تأیید قرار گرفت و مقرر شد با ارائه طرح های بیابان زدائی و اجرائی قابل قبول اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: طبق مصوبه شورای برنامه ریزی پیش بینی شده تا پایان برنامه ششم توسعه سالانه برای ۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان طرح بیابان زدائی تهیه و اجرائی شود که با توجه به حساسیت موضوع امیدواریم با همکاری و مساعدت دستگاه های ذی ربط و در نظر گرفتن منابع مالی مورد نیاز، اجرای طرح های بیابان زدائی هر چه زودتر عملیاتی شود.

کد خبر 4424022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha