۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین خبر داد:

اعزام ۳۰۰۰ مبلغ به مراسم اربعین/اقامه باشکوهترین نماز در ۱۷ صفر

اعزام ۳۰۰۰ مبلغ به مراسم اربعین/اقامه باشکوهترین نماز در ۱۷ صفر

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: امسال سه هزار مبلغ و روحانی با محوریت فعالیت در خصوص اهمیت اقامه نماز به مراسم اربعین اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید احمدی ظهر امروز جمعه در گفتگو با رادیو اربعین افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته با امر آیت الله سیستانی روز ۱۷ صفر نماز جماعت با شکوه سراسری بین نجف و کربلا اقامه می شود.

وی اظهار داشت: توصیه های لازم به تمام موکب ها در راستای اقدامات و داشتن تجهیزات لازم برای اقامه نماز شده است تا همچون سال های پیشین شاهد برپایی باشکوه این نماز به عنوان محور نهضت حسینی باشیم.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در خصوص برنامه های قرآنی نیز گفت: با هماهنگی های انجام شده دهها قاری استانی و ملی در کنار موکب داران حضور خواهند داشت و علاوه بر این ۳۰ قاری برجسته نیز همراه قاریان بنام عراقی و پاکستانی به اجرای برنامه های تلاوت و برگزاری کرسی های تلاوت می پردازند.

حجت الاسلام احمدی در خصوص برنامه های قرآنی مسیر پیاده روی اربعین اضافه کرد: همانند سال گذشته قرآن های تک صفحه ای آماده شده و برای کودکان نیز جزواتی با محوریت مفاهیم قرآنی و شناخت اهل بیت(ع) منتشر شده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم عشایر و مردم و موکب های عراقی خاطر نشان کرد: امسال نیز همانند سال های قبل برنامه های تکریم با هماهنگی مسئولان عراقی انجام می شود.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: امسال در دو بخش موکب داران عراقی و میزبانان عراقی ، از ۶۰۰ موکب و یکهزار منزل دار تکریم و تجلیل می شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین افزود: تکریم از منزل میزبانان عراقی توسط خادمان آستان قدس رضوی به وسیله بسته های در نظر گرفته شده و هدایای ویژه آستان قدس رضوی صورت می گیرد.

حجت الاسلام احمدی در خصوص محتوای بسته های تکریم گفت: این بسته ها حاوی یک جلد کلام الله مجید و لوح تقدیر است که به نمایندگی از مردم ایران برای تقدیر از میزبانان عراقی تقدیم می شود.

وی تاکید کرد: سال گذشته بیش از ۳۵۰هزار زائر ایرانی در نجف و کربلاو کاظمین میهمان منزل ملت شریف عراق بودند.

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر لزوم احترام به اقوام و ادیان و مذاهب تصریح کرد: هم اکنون برخی هموطنان اهل سنت محب اهل بیت(ع) مسئولیت هایی را در مراسم اربعین دارند و درخواست ها نیز از سوی پیروان ادیان دیگر از جمله مسیحیان و زرتشتیان برای حضور در مراسم اربعین داریم.

وی با بیان اینکه هم اندیشی با نخبگان و فرهیختگان در راستای نیل به نتایج مطلوب وحدت اسلامی از مهمترین امور است افزود: روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ صفر برنامه هم اندیشی با اندیشمندان ملیت های مختلف از جمله اروپا و آمریکا، شبه قاره هند و شرق آسیا را در بعثه مقام معظم رهبری در عراق خواهیم داشت.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در پایان به تشکیل شورای هماهنگی فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: این شورا به رصد شبکه های مجازی و واکنش سریع نسبت به شبهات و اخبار و همچنین بحث های آموزشی و اطلاع رسانی و تولید محتوای مجازی می پردازد.

کد خبر 4431039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha