۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس:

۷۵ درصد معادن کشور در مناطق روستایی قرار دارد

۷۵ درصد معادن کشور در مناطق روستایی قرار دارد

زنجان-نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد معادن کشور در مناطق روستایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمرتضی خاتمی ظهر سه شنبه در جلسه شورای معادن استان زنجان با بیان اینکه ۷۵ درصد معادن کشور در مناطق روستایی قرار دارد، افزود: این آمار بیانگر آن است که مردم مناطق روستایی باید بیشترین بهره و عایدی را از این معادن داشته باشند، این در حالی است که امروز مردم این مناطق کم‌ترین عایدی را از فعالیت‌هایی که در معادن صورت می‌گیرد، می‌برند.

وی با اشاره به اینکه مردم مناطق روستایی به دلیل برخورداری کم از عواید معادن، نگرش خوبی نسبت به این نوع سرمایه‌گذاری نداشته و همین موضوع ایجاب می‌کند که اهتمام ویژه‌ای به نقش و میزان ثروت‌آفرینی معادن در کشور داشته باشیم، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به این مهم نیاز داریم که از درآمدهای معادن، عدد ناچیزی را هم صرف بهسازی و بهبود زیرساخت‌هایی که به واسطه فعالیت معادن آسیب دیده است، اختصاص دهیم.

خاتمی با یادآوری اینکه از معادن به‌عنوان قطب درآمدی در برنامه ششم توسعه یاد شده و همین موضوع حاکی از آن است باید بیش از پیش در زمینه خلق ثروت از این حوزه اهتمام جدی به خرج دهیم، ادامه داد: با توجه به اهمیتی که موضوع معدن دارد، تصمیم‌گیری در این خصوص نیز باید با حساسیت و وسواس بیشتری صورت گیرد؛ چرا که تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه می‌تواند به طور مستقیم با منافع و رضایت معدن‌کاران، مردم، دولت و ... در ارتباط باشد.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مقابل خلق ثروتی که معدن به همراه دارد، باید مواردی از قبیل خساراتی که بر جاده‌ها وارد شده و جان مردم را به خطر می‌اندازد نیز در نظر گرفته شده و برای ترمیم مجدد این زیرساخت‌ها اقدامات عاجل صورت گیرد، گفت: جدا از مسائلی که معادن در عرصه اشتغال دارند، باید اهتمام به تکالیف اجتماعی معادن را نیز مدنظر قرار دهیم.

کد خبر 4433190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha