۱۶ بهمن ۱۳۸۵، ۱۰:۵۷

گرامیداشت " محمد محمدی اشتهاردی " در جایزه شهید غنی پور

در مراسم پایانی ششمین جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی پور یاد و خاطره مرحوم آیت الله " محمد محمدی اشتهاردی " نویسنده و تاریخ نگار اهل بیت (ع) گرامی داشته می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد ملامحمدی مشهور به " محمدی اشتهاردی " از نویسندگان به نام حوزه علمیه قم بود که بیش از یکصد و پنجاه جلد کتاب درباره تاریخ اسلام و زندگی اهل بیت ( ع ) به رشته تحریر درآورده است .

در این مراسم مجید ملامحمدی - فرزند وی - که از نویسندگان کودک و نوجوان به شمار می آید در خصوص خصایل رفتاری پدر خود صحبت می کنند .

مرحوم محمد محمدی اشتهاردی از شاگردان درس خارج فقه و اصول سید محمدرضا گلپایگانی ( ره ) ، شیخ هاشم آملی ( ره ) و ناصر مکارم شیرازی بود و درس تفسیر قرآن را بیشتر در نزد آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله خزعلی آموخت .

وی در نوشتن 27 جلد از کتاب " تفسیر نمونه " و تحریر کتاب " تفسیر پیام قرآن " زیر نظر آیت الله مکارم شیرازی همکاری داشت و آثار پژوهشی و تحقیقاتی بسیاری از وی درباره تاریخ تشیع و فقه جعفری به جای مانده است . حجت الاسلام و المسلمین محمدی اشتهاردی چندی پیش به دلیل ابتلا به بیماری سرطان بستری شد و در شب شهادت امام محمد تقی ( ع ) در قم درگذشت .

مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان ششمین دوره انتخاب کتاب سال " شهید حبیب غنی پور " روز پنجشنبه دهم اسفند ماه ، همزمان با سالروز شهادت آن شهید در مسجد جواد الائمه برگزار خواهد شد .

کد خبر 443812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha