۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹

معاون دادگستری کل استان سمنان:

سرمایه‌گذاران سمنانی از حمایت قضایی و قانونی برخوردار می‌شوند

سرمایه‌گذاران سمنانی از حمایت قضایی و قانونی برخوردار می‌شوند

سمنان-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان، گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران در چارچوب قضائی و قانونی در دستور کار دادگستری سمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دارینی عصر دوشنبه در نشست کمیته قضایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان ضمن بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران در چارچوب قضائی و قانونی در دستور کار دادگستری سمنان است، تأکید کرد: ترویج سرمایه‌گذاری می‌تواند به ارتقای تولید و اشتغال منجر شود و لذا گامی مهم در راستای تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی افزود: دستگاه قضای استان سمنان خود را ملزم به حمایت از سرمایه‌گذاران ازلحاظ قانونی و قضایی می‌کند و این امر درنهایت می‌تواند به سرمایه‌گذاری در استان منجر شود.

ارتقای سرمایه‌گذاری کاهش بیکاری

معاون دادگستری استان سمنان بابیان اینکه ارتقای سرمایه‌گذاری راهبردی برای کاهش بیکاری است، بیان کرد: کاهش بیکاری درنهایت به کاهش جرائم در جامعه نیز منجر خواهد شد.

دارینی جلوگیری از توقیف خط تولید کارخانه‌ها و مواد اولیه را دو رویکرد و محور در برنامه‌های دادگستری در قبال سرمایه‌گذاران استان سمنان دانست و افزود: جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی می‌تواند به تولید بیشتر و درنتیجه اشتغال کمک شایانی کند.

وی نحوه پیگیری تحقق سیاست کلی اقتصاد مقاومتی را دیگر رویکرد دادگستری در قبال شعار سال دانست و گفت: برای رفع موانع اجرایی در تعامل با قوای سه‌گانه باید تلاش کرد.

پایش قوانین سرمایه‌گذاری

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان سمنان، گفت: شناسایی و تلاش برای تسهیل قوانینی که دست و پای سرمایه‌گذاران را می‌بندد نیز دیگر اقدامی است که می‌توان در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور از سوی قوه قضاییه انجام داد.

دارینی بابیان اینکه برای موفقیت در سرمایه‌گذاری و تولید می‌بایست قوانینی که در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی تعلل ایجاد می‌کند، پایش شوند، تأکید کرد: این امر در سطح استان و کشور نیازمند عزمی جدی و اهتمامی جهادی است.

وی در پایان گفت: حذف موانع تولید و سرمایه‌گذاری دو ویژگی اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی است که با حمایت دستگاه قضایی میسر خواهد شد.

کد خبر 4438372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha