۱ آبان ۱۳۹۷، ۸:۴۳

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان؛

بانوان طلبه عامل ارتقای ارزش های دینی در خانواده هستند

بانوان طلبه عامل ارتقای ارزش های دینی در خانواده هستند

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: حضور بانوان در حوزه‌های علمیه باعث ارتقای ارزش‌های دینی و معنوی در خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی شامگاه دوشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران، افزود: طلبه باید خود را برای امام مسلمانان و انقلاب هزینه کند.

وی اظهار کرد:حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج و تقویت فرهنگ دینی در جامعه هستند. هرکدام از بانوان حوزه علمیه می‌توانند در تحقق این امر مهم در جامعه مؤثر واقع شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: حوزه های علمیه‌ باید انقلابی عمل کنند، چراکه پایگاه انقلاب هستند و دشمن نگاه خشم‌آلود خود را به حوزه‌های علمیه دوخته است و در این میان بانوان حوزوی نقش مهمی دارند.

خاتمی تأکید کرد: حضور بانوان در حوزه‌های علمیه موجب تربیت صحیح فردی و تربیت فرزندان بر پایه اصول و ارزش‌های دینی از سوی آنان خواهد شد.

وی گفت: تأثیر مثبت حضور بانوان طلبه در محافل قرآنی انکارناپذیر است، طلبه باید وقت خود را در راه تعالی انقلاب هزینه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان تصریح کرد: توسعه حوزه‌های علمیه، توسعه فرهنگی و دینی استان را به دنبال دارد و حضور بانوان در حوزه‌های علمیه باعث ارتقای ارزش‌های دینی و معنوی در خانواده‌ها می‌شود.

۴۸۶ حوزه علمیه خواهران در ۲۸ استان کشور فعال است

معصومه ظهیری معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور نیز در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: هم‌اکنون ۵۰ هزار طلبه خواهر در حوزه های علمیه کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه از ۵۰ هزار طلبه مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه کشور، ۱۰ هزار طلبه جدیدالورد هستند، ادامه داد: ۴۸۶ حوزه علمیه خواهران در سه سطح ۲ ،۳ و ۴ در   ۲۸ استان کشور فعال است.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور به بازنگری در واحدهای دروس عمومی و به‌کارگیری دانش‌آموختگان در فعالیت‌های دینی اشاره کرد و گفت: امسال هم در واحدهای درسی ۱۹۰ واحد دوره عمومی بازنگری شده است.

ظهیری افزود: حوزه‌های علمیه به این مباحث بیش از سال‌های گذشته تأکید دارند و برای تحقق این امر مهم برنامه‌ریزی لازم انجام‌شده است.

کد خبر 4438526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha