۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳

به کارگردانی فتح الله امیری و نیما عسگری؛

مستندی که از شکار مجاز می‌گوید/ قرق اختصاصی در «داکو»

مستندی که از شکار مجاز می‌گوید/ قرق اختصاصی در «داکو»

فتح‌الله امیری مستندساز از ساخت جدیدترین اثر خود درباره یک قرق اختصاصی با همکاری مشترک نیما عسگری خبر داد.

فتح الله امیری کارگردان سینمای مستند درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار مهر گفت: این روزها مشغول تدوین مستند ۵۲ دقیقه ای «داکو» درباره یک قرق اختصاصی در ارتفاعات تنکابن هستیم.

وی در توضیح موضوع فیلمش که به یک قرق اخصاصی می پردازد، بیان کرد: قرق اختصاصی روش جدیدی از حفاظت است به این صورت که سازمان محیط زیست به قرق‌داران اجازه می‌دهد تا با هزینه شخصی به حفاظت از برخی مناطق آزاد بپردازند که در آنها تعداد کمی از موجودات حیات وحش حضور دارند به این ترتیب اگر موفق شوند جمعیت حیات وحش این مناطق را به حد استانداردی برسانند، اجازه پیدا می کنند به میزان محدود و مشخصی از موجودات آنجا برای شکار بهره‌برداری کنند و از این راه درآمدزایی داشته باشند.

امیری افزود: به نظرم اگر قرق اختصاصی به خوبی در ایران اتفاق بیفتد کمک زیادی به حفظ حیات وحش می کند و دلیل اینکه ما سراغ این موضوع برای تهیه مستند رفتیم همین مساله بود. 

کارگردان مستند «داکو» درباره انتخاب این اسم برای مستند خود گفت: دلیل انتخاب اسم «داکو» برای این مستند قرار گرفتن کوهی در نزدیکی قرق اختصاصی تنکابن است.

امیری در پایان ضمن اعلام اینکه مستند جدیدش در مرحله تدوین است، ادامه داد: ما نزدیک ۲ سال است که مشغول تولید این مستند هستیم که از این زمان، حدود ۶ ماه صرف پژوهش شد.

مستند «داکو» به کارگردانی مشترک فتح الله امیری و نیما عسگری برای پخش از شبکه جام جم تهیه می شود.

کد خبر 4443043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha