۶ آبان ۱۳۹۷، ۹:۱۹

برای حل مسائل کشور؛

ثبت‌نام در دوره هسته‌های نخبگانی «شهید احمدی روشن» آغاز شد

ثبت‌نام در دوره هسته‌های نخبگانی «شهید احمدی روشن» آغاز شد

سومین دوره طرح هسته‌های نخبگانی «شهید احمدی روشن» در بنیاد ملی نخبگان برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، پس از اجرای دو دوره «طرح شهید احمدی روشن» با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد، بنیاد ملی نخبگان در نظر دارد با اجرای سومین دوره این طرح گام دیگری در جهت شناسایی و حل مسائل واقعی کشور بردارد.

در طرح شهید احمدی روشن که با همکاری بنیاد نخبگان استان تهران اجرا می‌شود، اساتید خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، هسته‌های نخبگانی مسأله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آنها می‌پردازند.

در دومین دوره طرح شهید احمدی روشن ۱۳ هسته نخبگانی شکل گرفت و به حل برخی مسائل مهم کشور پرداخته شد. در فراخوان این دوره نیز گوشه‌ای از نیازمندی‌های مهم کشور در قالب حدود ۶۱ مسأله مشخص ارائه شده و جمعی از خبرگان صنعتی و دانشگاهی مسئولیت راهبری حل آنها را برعهده گرفته‌اند.

بدین ترتیب فرصت مناسبی فراهم آمده تا مستعدان برگزیده جوایز تحصیلی سال ۹۷-۹۸ بنیاد ملی نخبگان در رشته‌های تحصیلی علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی و علوم انسانی، بنا به علاقه و رشته تحصیلی خود بتوانند در پنج عدد از پروژه‌ها با لحاظ اولویت ثبت‌نام کرده و پس از بررسی و تأیید توانایی‌هایشان، در یکی از هسته‌های نخبگانی شروع به فعالیت کنند.

ثبت‌نام شوندگان می‌توانند از مزایای «دریافتی ماهیانه بیش از مبلغ فن‌یاری در دوره اجرای طرح»، « تجربه کار تیمی واقعی و بین رشته ای»، «استفاده از دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی»، «استفاده از اعتبار هسته پژوهشی زیر نظر استاد خبره»، « دریافت امتیاز فعالیت‌های نخبگانی بر اساس نظر استاد خبره تا سقف ۱۰۰ امتیاز»، « استقرار در فضای هم‌افزا در کنار هسته‌های پژوهشی دیگر»، « استفاده از شبکه آزمایشگاه‌های راهبردی کشور»، «شرکت در اردوهای علمی و فرهنگی» برخوردار شوند.

زمان ثبت نام در این پروژه‌ها، ۵ الی ۱۱ آبان ماه و از طریق سامانه هم‌اندیشان  است.

کد خبر 4443416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha