۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت شناخت ذائقه مخاطب در برنامه های رادیو

ضرورت شناخت ذائقه مخاطب در برنامه های رادیو

تبریز- مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بر ضرورت شناخت ذائقه مخاطب در برنامه های رادیو و تلویزیون تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی صفری در نشست هم اندیشی برنامه ریزان و برنامه سازان شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به نقش رادیو در جهت‌گیری و جامعه‌پذیری گفت : با گسترش رسانه‌های تصویری و اجتماعی نوین، با توجه به قدرت تصویرسازی ذهنی رادیو، این رسانه شنیداری هنوز جایگاه ویژه‌ خود را در بین علاقمندان حفظ کرده است .

صفری افزود : رادیو به عنوان یک رسانه گرم تاثیر بسیار زیادی در افزایش خلاقیت و تصویرسازی ذهنی افراد دارد و هنوز از پرنفوذترین و صمیمی‌ترین رسانه‌های جهان است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به نرخ بالای سواد و هوشمندی مخاطب در استان ‌اظهار کرد: ما در رادیو و تلویزیون با مخاطب هوشمند و فرهیخته سرو کار داریم و باید تمامی برنامه ها از پشتوانه پژوهشی برخوردار باشند .

صفری با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به درک و فهم مخاطب تصریح کرد : ما با طیف وسیعی از مخاطبان در رادیو و تلویزیون سرو کار داریم بنابر این محتوای برنامه ها باید برای همه اقشار جامعه باشند.

وی با بیان اینکه مخاطبان در مقابل رسانه ها فعال و انتخابگر هستند و به جذب و دفع پیام و محتوای آن می پردازند گفت : هر رسانه ای برای جذب و حفظ مخاطب خود باید ذائقه مخاطب را بشناسد و ساختارها و استراتژی های جدید در حوزه برنامه سازی طراحی و اجرا نماید .

وی در پایان نگاه کارمندی به حوزه تولید را آفت بزرگ حوزه های برنامه سازی عنوان کرد و افزود : ‌نیروهای تولید باید ‌نیروهای متخصص، فکری و خلاق باشند و در هر برنامه ای به تولید فکر، ایده و خلاقیت بپردازند .

توجه به سوژه یابی در برنامه ها، پرهیز از روزمرگی در موضوعات پرداختی، ضرورت به روز بودن نیروها، ارائه نگاهی نو و خلاق به شنوندگان، تقویت محتوایی برنامه ها، توجه به مسائل و اقتضائات روز، طرح مطالبات مردم، داشتن استراتژی و هدف مشخص در هر برنامه، توجه به فرهنگ دینی مردم و عنصر دغدغه مندی مخاطب از جمله موضوعات پرداختی در این هم اندیشی بود.  

کد خبر 4447282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha