۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۹:۱۴

یک استاد حوزه:

امام رضا (ع) بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است

امام رضا (ع) بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است

کرمانشاه- یک استاد حوزه، امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی عنوان کرد.

آیت‌الله سیدعباس میریونسی در گفتگو با خبر نگار مهر ضمن تسلیت شهادت علی بن موسی الرضا(ع) خیرات و برکات عالم هستی را در گرو محبت اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: برای رسیدن به این برکات باید رفتار و کردار خود را بر اساس سیره و روش اهل بیت(ع) تنظیم کنیم.

وی به بیان خصلت‌های امام رضا( ع) پرداخت و افزود: با اندکی تدبر در زندگی این امام همام می‌توان بهترین الگو برای داشتن سبک زندگی اسلامی را رقم بزنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کرمانشاه اشاره‌ای به اوضاع سیاسی سخت و متشنج دوره امامت امام رضا(ع) کرد و گفت: با این اوضاع امام هیچ وقت دست از هدایت بشریت بر نداشتند و با تربیت شاگردان بسیاری توانستند سرچشمه هدایت در امور دینی شوند.

آیت‌الله میریونسی یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که امام رضا(ع) به آن اهتمام داشتند این بود که ولایت را شرط ایمان معرفی کردند و لازمه ایمان به خدا را ولایتمداری می دانستتند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در سایه ولایتمداری برکات بسیاری شامل حال جامعه خواهد شد و تا زمانی که در راستای حفظ آن تلاش کنند تمامی دسیسه‌های شوم دشمنان ناکام خواهد ماند.

آیت‌الله میریونسی به جریانات انحرافی دوران امامت امام رضا(ع) اشاره کرد و ادامه داد: امام در آن شرایط با تفکراتی همچون انکار اصل امامت، منحصر بودن امامت به امام کاظم(ع) و ... مقابله و در خصوص احیای اصل امامت و مسئله مهدویت تلاش کردند.

کد خبر 4452769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha