۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۹:۳۲

وزیر علوم تأکید کرد:

ضرورت حمایت از فعالیت استادان کرسی زبان فارسی در خارج از کشور

ضرورت حمایت از فعالیت استادان کرسی زبان فارسی در خارج از کشور

وزیر علوم گفت: وزارت علوم و تمامی دستگاه های مسئول و متولی باید از فعالیت های استادان کرسی زبان فارسی در خارج از کشور حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی با اشاره به نقش و جایگاه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در اشاعه و ترویج مطلوب فرهنگ فاخر و تمدن سترگ ایران زمین در گستره جهانی تاکید کرد:‌ وزارت علوم و تمامی دستگاه های مسئول و متولی باید از فعالیت های استادان کرسی زبان فارسی در خارج از کشور حمایت و پشتیبانی کنند.

وی در جلسه شورای معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که چند تن از استادان برجسته زبان فارسی در دانشگاه های مختلف کشور حضور داشتند، پس از شنیدن بحث ها و دغدغه های آنها، فعالیت استادان زبان فارسی در کشورهای خارجی را عاملی مهم در زمینه ترویج زبان فاخر فارسی و توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی، زبانی و تمدنی ایران با دیگر کشورها توصیف کرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در شرایط خطیر کنونی، می توان از ظرفیت های موجود در بخش آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از ابزارهای قدرت نرم جمهوری اسلامی و دیپلماسی عمومی کشور بهره بگیریم.

وی در ادامه به نقش وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای مسئول در ارائه خدمات و تسهیل فعالیت استادان زبان فارسی در کشورهای مختلف جهان اشاره و درخواست کرد که تمامی دستگاه های مسئول همچون گذشته نسبت به حمایت از مساله مهم ترویج زبان فارسی در سراسر دنیا با جدیت وارد عمل شوند.

کد خبر 4454777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha