۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹

کاراته قهرمانی جهان - مادرید؛

تیم کاتا ایران ترکیه را شکست داد/ نخستین برنز جهان برای کاتاروها

تیم کاتا ایران ترکیه را شکست داد/ نخستین برنز جهان برای کاتاروها

تیم کاتای مردان ایران با برتری مقابل ترکیه برای نخستین بار به مدال برنز قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر،  در آغاز مبارزات روز پایانی از بیست و چهارمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان مبارزات بخش کاتای تیمی و در دیدار رده بندی تیم ملی کشورمان به مصاف ترکیه رفت و با برتری  ۳ بر ۲ به نشان برنز دست یافت.  

این تیم بعد از یک دور استراحت با ترکیب  ابوالفضل شهرجردی،  علی زند و میلاد دلیخون روسیه را شکست داد و سپس به اسپانیا باخت و در گروه شانس مجدد کویت را شکست  داد و به دیدار بده بندی راه یافت.

این اولین نشان برتر کاتای تیمی مردان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان می باشد. سال ۲۰۱۲ و دوره اول مدیریت فرجی در فدراسیون کاراته، تیم کاتای مردان با کسب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی آسیا شگفتی ساز شده بود.   

تیم ملی کشورمان تاکنون موفق به کسب یک نشان طلا توسط بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم، یک نقره توسط سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم و ۳ برنز توسط ذبیح الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم، هامون درفشی پور در وزن ۶۷- کیلوگرم و  سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم  شده است.  

ضمن اینکه تیم های کاتا و کومیته بانوان،  فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در کاتای تیمی و انفرادی، حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه،  فاطمه چالاکی، امیر مهدیزاده و رزیتا علیپور هم در کومیته انفرادی از دور مسابقات حذف شده اند.

آخرین نماینده ایران در این دوره از مسابقات اعضای تیم ایران در بخش کومیته تیمی مردان هستند که از ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه به وقت محلی برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف ترکیه می رود.

کد خبر 4455008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha