۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸

سالک در دیدار باراغب حسین:

ایران در مسیر امنیت و ثبات منطقه در کنار سوریه خواهد بود

ایران در مسیر امنیت و ثبات منطقه در کنار سوریه خواهد بود

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی سوریه در مقابله با تروریسم بوده و در مسیر کمک به امنیت و ثبات منطقه همواره در کنار سوریه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، «محمدحسین راغب الحسین» نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری عربی سوریه و ایران با احمد سالک کاشانی نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه ظهر دوشنبه ۲۱ آبان ماه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سالک کاشانی با تبیین تحولات سیاسی و شرایط منطقه اظهار داشت: دستاوردهای میدانی و سیاسی سوریه در مقابل جریان تکفیری و تروریست‌ها نشان از همت بالای مردم و دولت این کشور دارد.

 وی با اشاره به نقش با اهمیت ارتش، مردم و رهبری سوریه در مبارزه با تروریست­‌ها افزود: با حضور میدانی ارتش، مردم و رهنمودهای رهبری سوریه، تروریست­ها و جریان تفکیری از دست‌اندازی و ادامه جنایت در سوریه ناکام ماندندو پیروزی ارتش سوریه در مقابل تروریست­‌ها کمک شایانی به ثبات و امنیت منطقه نموده است.

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه در ادامه به نقش کشورمان در منطقه بویژه در سوریه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی سوریه در مقابله با تروریسم بوده و در مسیر کمک به امنیت و ثبات منطقه در کنار سوریه همواره خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، سفر هیأت گروه دوستی پارلمانی سوریه به تهران، همکاری‌های پارلمانی و دیدارهای متقابل گروه­های دوستی دو کشور را مهم خواند و از گسترش مراودات دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استقبال کرد و خاطر نشان ساخت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه فعالیت در راستای توسعه و گسترش مناسبات با سوریه استقبال و حمایت می‌کند و سفر گروه­های دوستی پارلمانی دو کشور در تقویت مناسبات و ارتقاء تعاملات فی­مابین حائز اهمیت است.

محمدحسین راغب الحسین، نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران در ادامه این دیدار ضمن قدردانی از حمایت دولت و ملت ایران از جمهوری عربی سوریه گفت: حمایت­های مقام معظم رهبری و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در سرکوب فتنه تروریست­ ها در سوریه نقش اساسی ایفا کرده است.

راغب حسین با اشاره به شکست جریان تکفیری ـ تروریستی در سوریه افزود: مردم و رهبری سوریه هیچ­گاه نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در کمک به سوریه و مبارزه با تروریسم را فراموش نخواهند کرد.

عدنان حسن محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران نیز در پایان افزود: با توجه به توطئه دشمنان در شرایط فعلی، اتحاد کشورهای اسلامی برای منزوی کردن رژیم غاصب صهیونیستی ضروری است.

کد خبر 4457050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
      0 0
      ثبات وامنیت وابسته به عدالت است