۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۰

بعد از ۱۷ سال؛

راه آهن ارومیه به بهره برداری رسید/۱۶۰ مسافر راهی مشهد شدند

راه آهن ارومیه به بهره برداری رسید/۱۶۰ مسافر راهی مشهد شدند

ارومیه – دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری راه آهن ارومیه بعد از ۱۷ سال از آغاز عملیات اجرایی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، ایستگاه ارومیه به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه های کشور شناخته می شود که در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در جنوب شرقی شهرستان ساخته شده و سطح زیربنای کل ساختمان های ایستگاه راه آهن ارومیه ۱۶ هزار و ۶۳۵ متر مربع است.

این طرح به طول ۱۸۵ کیلومتر از سال ۸۰ روند اجرایی آن آغاز شده است راه‌آهن ۱۸۴ کیلومتری مراغه-ارومیه استان آذربایجان غربی را به استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران متصل می‌کند و از این طریق موجب توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مردم منطقه می‌شود و مردم شهرهای ملکان، میاندوآب، مهاباد، محمدیار و نقده می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

با هماهنگی‌های بنیاد شهید آذربایجان غربی لحظاتی پیش پس از افتتاح رسمی ایستگاه قطار ارومیه با حضور رئیس‌جمهور نخستین مسافران این قطار که همگی خانواده‌های معظم شهدا هستند راهی مشهد مقدس شدند.

هدف از این کار تکریم خانواده شهدا و ایثارگران و متبرک شدن نخستین فعالیت قطار ارومیه به حضور مسافرانی از خانواده شهدا و سفر به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) در مشهد مقدس اعلام شده است.

شهر ارومیه به عنوان سومین مرکز استانی است که در دولت یازدهم و دوازدهم به شبکه ریلی متصل می‌شود.

کد خبر 4462915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha