۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸

مدیرکل راه آهن شمالغرب:

دو خطه شدن راه آهن زنجان، قزوین به تهران ۶۵ درصد پیشرفت دارد

دو خطه شدن راه آهن زنجان، قزوین به تهران ۶۵ درصد پیشرفت دارد

قزوین- مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: طرح دو خطه شدن راه آهن زنجان، قزوین به تهران بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اجرای آن سرعت قطارها به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

علی خدایی در حاشیه افتتاح آزمایشی حرکت قطار در مسیر راه آهن قزوین به رشت در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: یکی از طرح های مهم دولت در حوزه حمل و نقلی احداث مسیر ریلی قزوین به رشت است که این طرح در مسیر ترانزیت بین المللی نیز اهمیت ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: امروز با حضور آقای نوبخت معاون رئیس جمهور به صورت آزمایشی اولین قطار مسافری در مسیر راه آهن قزوین به رشت حرکت خود را آغاز کرد و امیدواریم با حمایت مسئولان در یکی دو ماه آینده این محور به صورت رسمی افتتاح شود.

خدایی گفت: جابجایی بیش از ۱۰ میلیون تن بار و سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر در سال از ظرفیت های این شبکه است و با افتتاح این طرح ضمن کاهش بار ترافیکی مسیر جاده ای از حوادث این مسیر به نحو قابل توجهی کاسته خواهد شد.

وی اظهارداشت: این مسیر ۱۶۴ کیلومتر است که حدود ۷۰ کیلومتر آن در محدوده استان قزوین قرار دارد و با افتتاح آن ضمن کاهش زمان سفر بین استانهای قزوین و رشت در مصرف سوخت هم صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب یادآورشد: اتصال حلقه کریدور شمال به جنوب از دیگر مزیت های این طرح است که با سیاست گذاری انجام شده امروز فاز اول تکمیل شده و پس از آن فاز دوم تا انزلی و فاز سوم تا آستارا ادامه خواهد یافت.

اداره جدیدی در راه آهن شمال ایجاد می شود

وی بیان کرد: با افتتاح راه آهن قزوین به رشت نیازمند ایستگاه و اداره دیگری هستیم و ساختار جداگانه ای برای راه آهن شمال ۲ پیش بینی شده که از نیروهای در اختیار در ایستگاه جداگانه استفاده خواهد شد تا ایستگاه شماره دو منطقه شمال شکل بگیرد.

دو خطه شدن راه آهن قزوین به تهران ۷۰ درصد پیشرفت دارد

خدایی در ادامه در خصوص دو خطه شدن مسیر راه آهن زنجان، قزوین به تهران گفت: عملیات دو خطه شدن مسیر زنجان، قزوین به تهران بخوبی پیش می رود و تاکنون در محور زنجان به قزوین شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی و در محور قزوین به تهران پیشرفت ۷۰ درصدی محقق شده است.

خدایی اظهارداشت: با دوخطه شدن مسیر ریلی زنجان، قزوین به تهران، سرعت قطار در این مسیر در خط دوم به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

وی بیان کرد: با افتتاح خط دوم راه آهن زنجان، قزوین، تهران ضمن کاهش ترافیک خطی و تلاقی ها زمان تاخیر قطارها کمتر شده و خدمات رسانی بهتر می شود.

خدایی یادآورشد:درحال خرید قطعات مورد نیاز برای دو خطه کردن مسیر هستیم که باید از طریق دولت تزریق مالی شود تا نیاز پیمانکاران تامین شود و بتوانیم طرح دو خطه شدن را با سرعت بیشتری آماده افتتاح کنیم.

مدیرکل راه آهن شمالغرب اضافه کرد: در حال حاضر راه آهن همه قطارهای خود را به بخش خصوصی واگذار کرده و برای خرید واگن های باری اقدام شده و تسهیلات و کمک های خود را دریغ نخواهد کرد تا با نوسازی ناوگان زمینه ارائه خدمات مطلوب به مسافران فراهم شود.

کد خبر 4465677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha