ارتش سوریه آماده بازپس گیری چاههای نفتی دیرالزور می‌شود

ارتش سوریه آماده بازپس گیری  چاههای نفتی دیرالزور می‌شود

یک منبع وابسته به کُردهای مورد حمایت آمریکا با اشاره به اینکه ارتش سوریه آماده بازپس گیری چاههای نفت دیرالزور می شود؛ مدعی شد که ائتلاف آمریکایی این اجازه را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی درگیری میان نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) مورد حمایت آمریکا و داعش در حومه شرقی دیرالزور ادامه دارد که یک منبع کُردی اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی اجازه ورود ارتش سوریه به شرق فرات را نمی دهد!

روزنامه الوطن سوریه به نقل از یک منبع نظامی وابسته به نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا اعلام کرد: ارتش سوریه و متحدانش آماده حمله به چاههای نفت در مناطق تحت کنترل قسد در نزدیکی دیرالزور می شوند. متحدان ارتش سوریه در روستاهای خشام و الصالحیه در شمال شهر دیرالزور مستقر شده اند تا به روستای العزبه در نزدیکی میدان نفتی کونیکو حمله کنند.

این منبع مدعی شد: ائتلاف بین المللی اجازه پیشروی به آنها نخواهد داد.

الوطن با اشاره به اینکه این منبع نظامی ترس از حمله ترکیه را عامل عدم هرگونه پیشرفتی در جنگ با داعش در حومه شرقی دیرالزور دانسته، فاش کرد: ادعاهای این منبع وابسته به قسد مبنی بر اینکه قسد با داعش می جنگند با وقایع میدانی همخوانی ندارد زیرا اصلا نیروهای سوریه دموکراتیک یا همان قسد کاری علیه داعش انجام نمی دهند و این به خاطر دستوری است که ائتلاف آمریکایی به آنها داده است زیرا آمریکایی ها خواهان نابودی داعش نیستند تا توجیهی برای ادامه اشغالگری در سوریه داشته باشند.

کد خبر 4470780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha